![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej!
Hörde idag på forex att det är svårt att få ut några pengar ur automaterna på Kreta. Stämmer detta? Då kanske det inte går att betala med kort på resturangerna heller. Någon som nyligen varit där som vet? Åker själv ner på torsdag ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Enligt växlingskontoren är det alltid bekymmer med uttag via kort i utlandet. Det måste anses ligga i sakens natur att Forex tycker att resenärerna ska växla sin valuta på deras kontor här i Sverige. Det är ju faktiskt växlingskurs och dito avgift de lever på.
Våra vänner på Kreta låter förmäla att det går utmärkt bra att hämta ut sina Euro i de grekiska bankomaterna. Arne |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Malin |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Säger som Arne, klart att Forex vill att man växlar så mycket som möjligt här hemma.... Skulle det bli strul, observera "skulle" så är jag övertygad om att det finns affärer och tavernor där man kan få ut sina pengar och går inte det så finns det ju fortfarande växlingskontor i Grekland, de man förr använde till att växla in sina resecheckar... ![]() Vi hade inga problem när vi var iväg, undrar varför det skulle vara problem just på Kreta?? |
|
|||
|
|||
![]()
Dette minner meg litt om informasjonen man får når man reiser på cruise og kommer inn til en havn. Man anbefales da å reise med cruiseselskapets busser på turer og til og fra flyplasser osv for som de sier; det er begrenset med taxier i havnen. Jeg spør da om det er ubegrenset med busser og da blir det stille. Vi tar alltid taxi og ordner oss på egen hånd, billigere, bedre og raskere. Det er nok forsatt eurosedler i omløp i Hellas vil jeg tro om enn ikke ubegrenset!
Drar til Kreta på torsdag og regner med å ta ut penger i automater der, men har alltid med kontanter for de første dagene uansett hvor jeg reiser, og gjerne litt mindre sedler . |
|
||||
|
||||
![]()
Antar av ditt svar nilam, att det finns automater i Agia Marina? Det var som sagt 10 år sedan jag var där senast och minns inte hur det var med bankomater... Fräscha gärna upp mitt minne tack
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Var på Kreta i mars, i mai og nå i august, og har ikke hatt problemer med å finne automater eller ta ut penger fra disse. Reiser snart ned igjen og dette er ikke på min liste over bekymringer!
|
|
|||
|
|||
![]() ![]() på lördagen, kollade på kontot en euro kostade 9,25 forex kurs var 9,67. det är alltid billibare att ta ut med kort.http://www.svd.se/resor/billigare-ta...ts_6019973.svd |
|
|||
|
|||
![]()
Lördagen den 20 aug tog jag ut 200 euro i Rethymno och betalade 9,11 per euro på mitt ICA mastercard. Lite dyrare var det den 24 aug..Växlingskontoren var MYCKET dyrare.
Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Mina kunder tar dagligen ut stora belopp kontanter från uttagsautomaterna i och kring Platanias utan bekymmer. Om inte bankomaterna fungerade skulle jag vara en av de första att veta det
![]() //Kikh |
![]() |
|
|