|
||||
|
||||
Internetcafé i Pigadia
Jag har varit på Karpathos flera gånger tidigare, men har inte koll på det här med internetcafé i Pigadia. Någon som kan berätta var det ligger och vad det kostar att surfa?
Mats |
|
||||
|
||||
Sv: Internetcafé i Pigadia
Här Masse Du ser skylten mellan dom "högre"husen Jag var där flera gånger i November och betalade 1 euro i timmen
Det kan ju vara en del ungdomar där och spela så det blir lite väsen, men det var inte så farligt Riitta |
|
||||
|
||||
Var ligger det, känner inte igen det alls, kanske för att jag inte hade siktet inställt på något internetcafé, körde med WIFI
|
|
||||
|
||||
Vid strandpromenadenI stan alltså, inte på "badsrtandsvägen"
Riitta |
|
||||
|
||||
Ok, nu är jag med, ser även den lilla kiosken
|
|
||||
|
||||
Tack för hjälpen Riitta!
Bra pris. Det innebär att det känns som en betydligt bättre lösning att gå dit då och då, istället för att dra med laptopen. Vi ska bo på det lilla hotellet Kalimera som ligger vid början av stranden och det är så pass litet så det känns tveksamt om där finns wlan tillgängligt. Då är detta stället ett bra alternativ. Jag känner inte helt igen det, men av bilden får jag känslan av att det ligger borta i södra änden av hamnpromenaden, ganska nära själva kajplatserna. Är det rätt? Mats |
|
||||
|
||||
Masse, du står med ryggen mot vattnet och tittar mot hotell Manos Plaza och f d taverna Romios, då ser du trappan upp litet till vänster om kafé Achilleon. Mitt emot den kantiga turistinformationskiosken, som är det enda som ligger på havssidan av hamngatan.
Annars finns det datorer även på internetcaféet Pot Pourri, vid kompasstorget, och på hotell Pavilion. Det hittar du om du har Pot Pourri och havet i ryggen och går högra gatan uppåt backen förbi apoteket. Det stora vita huset med den enorma bougainvillean är det. Karin |
|
||||
|
||||
Tack Karin! Då har jag klart för mig var det ligger. Och bra alternativ fick jag också.
Mats |
|
|