|
|||
|
|||
Aten till Piraeus
Hej
Hur tar man sig smidigast ifrån Flygplatesen i Aten till Piraeus, för att vidare ta båtarna? Är det svårt att hitta vart man köper biljetter till båtarna Blue Star Feerie? eller ska man boka biljett här hemma? Åker nästa veckan Mvh Fredrik |
|
|||
|
|||
Sv: Aten till Piraeus
När Du kommer ut från flygplatsen har Du flygbussarna direkt t h när Du stigit ut...Köp biljett i kiosken! Inga problem alls. Du kan om Du vill köpa biljett till båtarna redan på flygplatsen. Annars tror jag det är lätt att hitta kontoret även nere i Pireus. Jag vet ej själv inte exakt VAR biljettkontoret ligger.
Jag åker alltid själv till Rafina så jag är inte alls den rätta att hjälpa Dig med Dina frågor men vänta nån stund så kommer Du att få svar av andra som tar samma väg när de reser ut. Lissi |
|
|||
|
|||
hej
lättast är att ta bussen x96 till pireus du kan köpa biljett på flygplatsen eller nere i hamnen där finns många biljett kontor till olika färjor ut i den grekiska ö världen. |
|
||||
|
||||
Ja, ta bussen X96 från flygplatsen, biljett köper man i kiosken innan man går på bussen. Båtbiljett köper du lättast i Pireus, finns ett flertal biljettkontor, BSF har eget i anslutning till sin färjeplats.Ha en bra tur!
|
|
|||
|
|||
Kanon.. Tack för informationen...
Det är en grym sida, med snabba svar.. Man sparar mkt tid Mvh Fredrik |
|
|||
|
|||
Se där...svar på löpande band...Ha nu en jätteskön semester!
Själv drar jag iväg den 18 sept.... Lissi |
|
|||
|
|||
Låter härligt Lissi... Vart blir det?
Finns tunnelbanan vid flygplatsen också? om man inte vill ta bussen // Fredrik |
|
|||
|
|||
Du kan åka tunnelbana till Pireus också.....ett byte tror jag det är , vid Syntagma eller Monastiraki minns ej riktigt...
Smidigt och enkelt, men om det går fortare vet jag ej.... Själv åker jag till Tinos för andra gången i år. Båten dit går från Rafina. Lissi - riktigt genomförkyld idag |
|
|||
|
|||
Jeg foretrekker Metroen når jeg drar fra Flyplassen til Athen sentrum, den triller så fint og rolig på skinnene og man slipper å bli stående fast i trafikken. I tillegg er metroen fin og ren og behagelig.
Flyplassen - Athen tar litt over en halvtime. Du må bytte linje på Monastiraki. Hvor lang tid det tar derfra til Pireus husker jeg ikke, for det er flere år siden jeg reiste den strekningen - mener det var under en halvtime...? |
|
||||
|
||||
Biljettkontoren ligger vägg i vägg i Pireus. Öppnar i regel kl 06.00. Alla tar samma pris och säljer till alla rederier. Blue Stars kontor ligger vid kajen där de avgår från, går ej att missa.
En gång dock, ville ett kontor blåsa mig. Sa att BS var fullsatt och ville pracka på mig katamaran-biljetter. Över till BS-kontoret fanns det 1:a-klassbiljetter som var billigare än snabbåten... |
|
|