|
||||
|
||||
boende på anafi
Jag funderar på att åka till Anafi i slutet på juni eller i början på juli.
Min fråga är, behöver jag boka i förväg och i såfall vill jag gärna ha tips angående boende. Jag tror att vi vill bo i chora; "a room with a view". |
|
|||
|
|||
Sv: boende på anafi
Mitt tips är att ni förbokar på Anafi Ön är ganska liten och under vissa perioder helt fullsatt. Öm har plötsligt blivit populär, och runsuthyrningen är minst sagt lite begränsad, så jag skulle absolut ha förbokat ett boende för att vara på säkre sidn under denna period,
|
|
||||
|
||||
Lamaya; Nyfiken på hur det gick för dej på min absoluta favoritö. Har aldrig upplevt problem med att få rum 2:a halvan av juni, har alltid stått 5-6 minibussar i hamnen. Jag har bott hos postmästaren och det har varit helt ok.
Vänligen, Anders. |
|
||||
|
||||
Citat:
Jag ber så mycket om ursäkt för att jag helt missat Din fråga. Vi kom till Anafi på morgonen den 28/6 och blev mötta i hamnen av Athina på Ta Plagia där vi bokat en studio. Den kostade mer än vi brukar betala, men vilken härligt rymlig studio, med stor kokvrå, en privat jätteterass med en makalös utsikt över havet och hamnen. Vi var mer än nöjda! Vi tyckte mycket om Anafi och öns speciella charm. Vi kommer att åka dit fler gånger! Hälsningar Lena |
|
||||
|
||||
Javisst Lena, min absoluta favorit, Anafi!
Utsikten, mörkret, stillheten... Hoppas ni provade Roukonas beach samt den eminenta tavernan med den übertrevliga servitrisen Irina! |
|
||||
|
||||
Citat:
Jag längtar redan efter nästa besök. Har Du eller någon annan erfarenhet av att ta bussen längre bort, jag menar är det värt att åka längre? Hälsningar Lena |
|
|