Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-09-11, 20:58
sacha sacha är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2011
Standard Agia Marina+diverse frågor

Åker på fredag 16/9 till Agia Marina för första gången (varit en del i Grekland tidigare men aldrig på Kreta), svar på mina frågor finns säkert i forumet men är för lat för att kika igenom hela så jag ställer mina frågor ändå.
1. Finns det att hyra 4-hjuling (quad)?
2. Vart äter man bäst+mest prisvärt?
3. Uttagsautomat i byn finns det?

Tack på förhand.
Svara med citat
Gammal 2011-09-11, 21:34
Åsas avatar
Åsa Åsa är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005
Standard Sv: Agia Marina+diverse frågor

Hej !! Kom hem i söndags min favorit taverna i Agia Maria är nog Romanza. Jag bodde i Platanias så om du går från Platanias ej havssidan förbt Altas supermarket i Agia Marina så kanse 100m till ligger Hotell Chane Mare,( går du förbi Lydias corner har du gått för långt) passera Chane Mare och 1a höger så ligger Romanza som Taverna nr 2. Fantastisk mat, trevliga ägare, bra priser. En annan prisvärd Taverna med supermat är Onkel Toms, då får du gå ytterligare ca200m dom ligger på havssidan. 4-hjulingar kan du hyra på flera ställen, inget jag gjorde så vet inget om priser. Det fanns flera uttagsautomater i Platanias, (grannbyn) såg ingen i Agia Marina men jag letade inte heller. Atlas Supermarket kan jag rekomendera, dom öppnar 7.30 ofta 10 min innan, till 23.30 dom har färskt bröd, en ost o chark där jag till min förtjusning köpte Grekisk yougurt på lösvikt, och bra övrigr sortiment, super trevlig personal
Ha en skön semester
Svara med citat
Gammal 2011-09-12, 01:24
Kikhs avatar
Kikh Kikh är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006

Det finns ett flertal uttagsautomater i A Marina, både före och efter bensinstationen (på Bank of Cyprus bl a). Vad glad jag blir när jag hör att några av mina favortit "hak" tillfredställer ävens turisters smak. Både Uncle Tom's och Romanza hör ju til mina favoriter - Trots att Uncle Tom's varit stängt efter att jag slutat jobba och jag fått lov att "nöja" mig med husets Raki...

//Kikh
Svara med citat
Gammal 2011-09-12, 21:42
Åsas avatar
Åsa Åsa är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005

Jamen, Kikh !! Det är ju dina fina tips jag tagit fasta på, jag tyckte mycket om maten o personalen på båda ställena, rakin oxå för den delen
Citat:
Ursprungligen postat av Kikh Visa inlägg
Det finns ett flertal uttagsautomater i A Marina, både före och efter bensinstationen (på Bank of Cyprus bl a). Vad glad jag blir när jag hör att några av mina favortit "hak" tillfredställer ävens turisters smak. Både Uncle Tom's och Romanza hör ju til mina favoriter - Trots att Uncle Tom's varit stängt efter att jag slutat jobba och jag fått lov att "nöja" mig med husets Raki...

//Kikh
Svara med citat
Gammal 2011-09-15, 20:10
Eva As avatar
Eva A Eva A är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2005

Mycket god mat finns på Caretta caretta snett emot bensinstationen på havssidan.

Bageriet bredvid bensinstationen är mitt favoritbageri. Där sliter Nikos, Maria o sonen.

Trevlig affär med allt möjligt, smycken, scarves, kalendrar mm mm finns på havssidan mellan banken och Lydia corner. Här arbetar den helt underbara Aida som alltid har ett brett leende till alla. Stor kram till henne från mig om ni går dit.
Svara med citat
Gammal 2011-09-15, 20:25
sacha sacha är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2011

Tackar för alla svar, jag packar det sista just nu och åker imorgon bitti , återkommer efter resan med recention.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:33.