![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Åker
![]() 1. Finns det att hyra 4-hjuling (quad)? 2. Vart äter man bäst+mest prisvärt? 3. Uttagsautomat i byn finns det? Tack på förhand. |
|
||||
|
||||
![]()
Hej !! Kom hem i söndags min favorit taverna i Agia Maria är nog Romanza. Jag bodde i Platanias så om du går från Platanias ej havssidan förbt Altas supermarket i Agia Marina så kanse 100m till ligger Hotell Chane Mare,( går du förbi Lydias corner har du gått för långt) passera Chane Mare och 1a höger så ligger Romanza som Taverna nr 2. Fantastisk mat, trevliga ägare, bra priser. En annan prisvärd Taverna med supermat är Onkel Toms, då får du gå ytterligare ca200m dom ligger på havssidan. 4-hjulingar kan du hyra på flera ställen, inget jag gjorde så vet inget om priser. Det fanns flera uttagsautomater i Platanias, (grannbyn) såg ingen i Agia Marina men jag letade inte heller. Atlas Supermarket kan jag rekomendera, dom öppnar 7.30 ofta 10 min innan, till 23.30 dom har färskt bröd, en ost o chark där jag till min förtjusning köpte Grekisk yougurt på lösvikt, och bra övrigr sortiment,
![]() ![]() Ha en skön semester ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det finns ett flertal uttagsautomater i A Marina, både före och efter bensinstationen (på Bank of Cyprus bl a). Vad glad jag blir när jag hör att några av mina favortit "hak" tillfredställer ävens turisters smak. Både Uncle Tom's och Romanza hör ju til mina favoriter - Trots att Uncle Tom's varit stängt efter att jag slutat jobba och jag fått lov att "nöja" mig med husets Raki...
![]() //Kikh |
|
||||
|
||||
![]()
Jamen, Kikh !! Det är ju dina fina tips jag tagit fasta på, jag tyckte mycket om maten o personalen på båda ställena, rakin oxå för den delen
![]() Citat:
|
|
||||
|
||||
![]()
Mycket god mat finns på Caretta caretta snett emot bensinstationen på havssidan.
![]() Bageriet bredvid bensinstationen är mitt favoritbageri. Där sliter Nikos, Maria o sonen. ![]() Trevlig affär med allt möjligt, smycken, scarves, kalendrar mm mm finns på havssidan mellan banken och Lydia corner. Här arbetar den helt underbara Aida som alltid har ett brett leende till alla. Stor kram till henne från mig om ni går dit. |
|
|||
|
|||
![]()
Tackar för alla svar, jag packar det sista just nu och åker imorgon bitti
![]() |
![]() |
|
|