|
||||
|
||||
Tidningsartikel om ekonomin 8.10.11, Elefterotypia
Rapsodisk genomläsning av en lång artikel:
En miljon anställda inom offentlig sektor kommer att få dessa förändringar: -Man avser att ta bort rätten till "livstidsanställning". -Nu tomma tjänster ska inte tillsättas igen. (Utvärdering efter en tid) -Basvårdens läkare och sjukvårdspersonal undantages. -Alla lönetillägg/bidrag/ tas bort utom barnbidrag, jul-påsk-och semestertillägg. -Gränsortstillägg, och risktillägg tas bort utom för vissa yrken. -Tjänster med speciella ansvarsuppgifter får behålla tillägget. -Betygsättning av tjänstemän gentemot mål. -Nyckelpositioner kan erhålla effektivitetstillägg ( bland annat skatteverkstjänstemän...!) -Tak för lönerna enligt tabeller. Sammantaget med nästan totalt anställningsstopp ( för tio som slutar, går i pension mm får man anställa en) blir det tufft att vara kommunal-eller statsanställd framöver. Jag har bara tagit med vissa delar av artikeln. Detta är förslag som ska röstas igenom , vet ej när. |
|
||||
|
||||
Sv: Tidningsartikel om ekonomin 8.10.11, Elefterotypia
Jul- och påsktillägg. Är det den 13:e och 14:e månadslönen som avses då? Eller är det betalda lediga dagar som avses på ngt sätt?
/Netwolf |
|
||||
|
||||
Sv: Tidningsartikel om ekonomin 8.10.11, Elefterotypia
Det borde vara den hela och halva man av tradition får vid jul och påsk. Jag är ingen expert och mina ögon går i kors av all läsning av krångliga artiklar.
|
|
|