Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-08-10, 11:03
Inabo Inabo är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2007
Standard Hotel Dimitra

Hej

Någon som har bott på hotell Dimitra - Agia Marina nyligen som kan berätta något om hotellet? Är det ett lungt eller "stojigt" hotell? Finns det micro? Omgivningarna? Balkongerna - några som är mot "bakgården" ?
All information är av intresse.
I övrigt hur ligger priserna till där nere nu? Strejken slut så man kan hyra bil?

Förlåt mig om mina funderingar ligger i fel "tråd".

Tack på förhand.
Vi åker ner i Sep.

Hälsningar/ Inabo
Svara med citat
Gammal 2010-08-11, 10:36

Standard Sv: Hotel Dimitra

Hej

Åter igen...är det verkligen ingen som har bott på detta hotell? Hur skall jag tolka det månne tro ...
Svara med citat
Gammal 2010-08-11, 10:44
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Tyvärr har inte jag heller bott där men väl passerat nere på gatan många gånger. Det ligger bra med närhet in till Platanias Stranden nedanför är tyvärr inte så bra (stora stenblock) men det är bara att gå en bit efter stranden så blir det bättre. När vi bor i området brukar vi ligga nedanför mitsos restaurang för där är stranden bra. Priserna har inte gått upp i år. Man kan fortfarande äta billigt om man väljer rätt ställen. Det som blivit dyrare är alkohol och ciggaretter i butik.

Malin
Svara med citat
Gammal 2010-08-18, 22:28
Jessica Jessica är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006

Hej
Jag och min familj bodde på Dimitra i två veckor september 2008. Vi hade jättebra där ett lungt hotel. Ingen micro i lägenheterna. Vi ska oxå till kreta i sep kommer att bo i platanias denna gången.

Mvh Jessica
Svara med citat
Gammal 2010-08-20, 07:06

Hej Jessica.

Kul att du svarade men kan du berätta lite mera om lägenheten och dess omgivning så skulle jag bli glad. I vilken del bodde ni? Vad jag har förstått så finns det tre byggnader....Sängarna väldigt hårda? Köksredskap? Pannor? Porslin? Kaffebryggare? Hur funkar städningen? Nu hade vi väl inte tänkt göra några storkok i lägenhet men en och annan soppa iaf åsso kaffet förstås .
Var i platanias skall ni bo? När åker ni? Vi åker den 9 september
Mvh/ Inabo

Citat:
Ursprungligen postat av Jessica Visa inlägg
Hej
Jag och min familj bodde på Dimitra i två veckor september 2008. Vi hade jättebra där ett lungt hotel. Ingen micro i lägenheterna. Vi ska oxå till kreta i sep kommer att bo i platanias denna gången.

Mvh Jessica
Svara med citat
Gammal 2010-08-21, 06:58
Jessica Jessica är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006

Hej igen !
Finns ingen kaffebryggare men vattenkokare. så vi kokade kaffe. Kommer inte ihåg om där var kaffekanna och filterhållare eller om vi tog med oss det. Vi bodde i den tredje byggnaden, de ligger i en rad upp först receptionen sen en byggnad och poolen och sedan den tredje med lite grönt emellan. Vi bodde i en två rums lägenhet på botten plan hade tre uteplatser. Rymmlig lägenhet, kan inte minnas att sängarna var hårda!
Iköket fanns ngn gryta och stekpanna vi lagade någon lunch i lägenheten.
Jätte trevlig personal kvinnan som äger stället pratar väldigt dålig engelska men han i poolbaren pratar bra om han nu är kvar.
Åt lunch någon gång i poolbaren bra mat.
Vi trivdes jätte bra och hade kunnat åka dit igen!
Nu ska vi bo på sunrise village i utkanten av platanias mot agia marina.

När man bor på Dimitra har man närma till platanias oxå, vi gick dit någon kväll och åt men den bästa resturangen enligt vår tycke är mitsos i agia marina, bra strand oxå nedanför så när vi låg vid havet gick vi dit bort, har de vuxna solsängar är barnens gratis där.
Vi kommer att gå bort där någon kväll nu och äta!

Mvh Jessica
Svara med citat
Gammal 2010-11-08, 14:21
i_love_cretes avatar
i_love_crete i_love_crete är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2010

Någon som möjligtvis vet om det är kuperat vid Dimitra? Dvs om det är nivåskillnader. Läste någonstans här att byggnad c ligger högst upp. Bara tänkte så det inte är branta backar upp till hotellet... ?
Svara med citat
Gammal 2010-11-19, 11:05
i_love_cretes avatar

Citat:
Ursprungligen postat av i_love_crete Visa inlägg
Någon som möjligtvis vet om det är kuperat vid Dimitra? Dvs om det är nivåskillnader. Läste någonstans här att byggnad c ligger högst upp. Bara tänkte så det inte är branta backar upp till hotellet... ?
Ok, enligt Fritidsresor så är det INTE särskilt kuperat vid Dimitra så nu är det frågetecknet borta.
Svara med citat
Gammal 2011-09-14, 14:45
i_love_cretes avatar

Nu har Jag varit på Dimitra och kan meddela att Jag är mycket nöjd med hotellet. Det motsvarade mina förväntningar. Bra fin lägenhet, trevligt poolområde med något flirtig bartender. Underbar ägare till hotellet. Så otroligt trevlig och tillmötesgående. Världens gulligaste hund har hon oxå som är social mot gästerna. Och ett superbra läge, dock är stranden inte den bästa nedanför hotellet så man får gå lite åt sidan. Bara ++++++
Svara med citat
Gammal 2011-10-29, 13:05
joehelmer joehelmer är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2009

Jag lånar denna tråd till en fråga.

Jag och min kusin ska tillbaka till Kreta efter två år och nu undrar vi om ni rekommenderar någon bra restaurang i närheten av Dimitra. 2010 bodde vi på Hotel Theo och där fanns det några restauranger som vi tyckte var bra, men de känns lite långt bort nu när vi bor på andra sidan Agia Marina.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:28.