Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-11-03, 10:01
mouche mouche är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: maj 2011
Standard Sv: Hot mot turister från Tyskland

Og fulle nordmenn og svensker holder til i "sine" områder og man vet hvor disse er og øya er stor nok for alle!
Har oppholdt meg på Kreta i ca tre måneder i år og har enda ikke sett en full nordmann eller svenske, men heller ikke lett etter noen eller oppsøkt/vært på de steder man "naturlig" vil finne disse.
Svara med citat
Gammal 2011-11-03, 10:13
kifisia kifisia är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2010

Om du vil se fulle skandinaviere skal du dra til Malia og Hersonisos. Men hvem da hatt problem med russere? Jeg møter ofte på dem hver gang jeg besøker Kreta. De syntes å ha forelsket seg i området Elounda - Plaka. Jeg har aldri sett noen av dem støyende eller fulle.
Svara med citat
Gammal 2011-11-04, 08:31

For å komme til en konklusjon:
Grekerne, særlig de over 50 år er generelt fremedfiendlige. Mange av mine greske venner i Wien er gift med Østerikere. Deres felles barn blir i Hellas betraktet som "Bastarder".
Det med at tyskere skal være noe spesielt er kommet frem først i det siste, siden greske media har fokusert på de pengene som Tyskerne røvet under krigen.
Svara med citat
Gammal 2011-11-04, 08:47
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005

Citat:
Ursprungligen postat av kifisia Visa inlägg
For å komme til en konklusjon:
Grekerne, særlig de over 50 år er generelt fremedfiendlige. Mange av mine greske venner i Wien er gift med Østerikere. Deres felles barn blir i Hellas betraktet som "Bastarder".
Det med at tyskere skal være noe spesielt er kommet frem først i det siste, siden greske media har fokusert på de pengene som Tyskerne røvet under krigen.
Ja, Grekland är ju ett etniskt homogent land, med få invandrare. I dylika länder tenderar främlingsfientligheten, dvs rädslan för det okända, vara högre, än i andra länder (ja, problemet kan även uppstå i länder med mycket hög invandring).

Sen tycker jag generellt att det är sorgligt att dagens tyskar, ska behöva stå till svars för vad som hände för 70 år sen.

/Netwolf
Svara med citat
Gammal 2011-11-04, 10:39

Det er like urettferdig som om grekerne skulle gjøres ansvarlig for Alexander den Stores erobringer!
Miseren skyldes hovedsakelig gresk media som har blåst dette stort opp som en "reddningsplanke!"
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:41.