![]() |
|
||||
|
||||
![]() ![]() Det är lätt att bli betuttad när man blir betittad av en sådan här sötnos. Träffade på den hemma på ön i lördags. Vi stod hur länge som helst och tittade på varandra. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
/Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Härlig bild! Vad är det för art? Pärluggla?
/Netwolf |
|
||||
|
||||
![]()
Det är en sparvuggla.
|
|
||||
|
||||
![]()
Fantastisk bild
![]() Lars |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() /Netwolf |
|
|||
|
|||
![]()
ÅH så fin!! Såna fina fjäderfän fick Du inte på bild på Södermalm
![]() Lissi - som har suttit vid Kalmarsund och ugglat i solen 2 timmar i eftermiddags |
|
||||
|
||||
![]()
Proffsig bild.
Rogivande och harmonisk. Olle |
|
||||
|
||||
![]()
Häftig bild! Som en del säger här i Skåne så verkar det som att ni bal-glor (stirrar
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Citat:
![]() Det roliga var att jag bara hade med mig en enkel kompaktkamera, systemkameran låg hemma. Men bilden blev bra ändå. Det var jag, efter cirka 20 minuter. |
|
||||
|
||||
![]()
Så vackert!
Bra att du nämnde vilken art, annars skulle jag gugglat... ![]() |
|
||||
|
||||
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vilken fin bild på en uggla samt perfekt ljus från solen som lyser i genom höstlöven .
När du skrev " att sitta och uggla " trodde jag först att du satt hemma och tittade ut samt hade långtråkigt ![]() Måste bara berätta något som hände som väckte minnen. Sent en vinterkväll var vi på väg upp till vår stuga men körde fast i snön . Vi hade 1 km kvar samt fastnar med bilen och med 3 små barn långt in i skogen . Det var bäckt mörkt och massor med snö. Jaha hur gör vi nu då tänkte vi men jag tog ut barnen och drog dem på tefatet samt lite packning på ryggen . Min man försökte få tag i folk men vem är hemma en fredag kväll kl 20:00 ! Jag och barnen förökte ta oss fram till stugan med barnens jubel mitt i mörka skogen och snö upp till knäna .Det är månsken och mkt kallt om näsan men ändå så mysigt . Barnen faller av i snön för det är nysnö och vi sjunker ner . Efter stund hör vi ett ljud i skogen , det är en uggla som hoa . Vi hoppar till av skräck men de va ju bara en uggla ![]() Min man får tag på hjälp från en gård som ligger längre bort samt bonden tar sin lilla traktor och drar loss bilen. Under tiden har vi lyckats dra oss fram i snön samt kommit fram väl . En väntande brasa värmde gott när en frusen man hittade fram till stugan. En kväll som barnen aldrig glömmer . Birgitta |
![]() |
|
|