![]() |
|
||||
|
||||
![]()
En lätt, för dem som vet. Var är vi och vad heter berget
![]() Ozogott ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Härjedalen?
|
|
||||
|
||||
![]()
Härjedalen är det inte.
Ozogott ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det verkar svårt det här. Kanske blir det lättare med ett foto från toppen? Då har man denna vy västerut.
Ozogott ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Dolomiterna?
Monica ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Javisst är det Dolomiterna i Italien, grattis Monica
![]() Någon som vågar sig på en närmare gissning? Som ledtråd kan sägas att det är den lättaste 3000+ toppen att ta sig upp på men utsikten är fin ändå. Ozogott ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Men va kul att jag prickade rätt.
Namnet på toppen har ingen aning om,har själv aldrig vandrat där men sett många bilder då en väninna är bergsguide i området sen många år tillbaka,så kanske det blir ngn vandring för mig oxå i framtiden.Vem vet..... Monica ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Kan verkligen rekomenderas. Det är oerhört vackert och trevligt med alla hyttor på lagom avstånd från varandra.
Det finns mängder med leder, väl markerade, och i olika svårighetsgrader. Jag skulle gärna åka tillbaka. Ozogott ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag har ingen aning om vad toppen heter, men jisses så vackert!
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vi får nog stanna vid att det är Dolomomiterna i Italien, det är ju faktiskt rätt så. Grattis Monica som gissade rätt
![]() För den vetgirige kan jag berätta att det är Piz Boe som sträcker på sig 3152 möh i Sellagruppen. Ozogott ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Såg inte denna bildgåta i tid.
Hade nog känt igen Sellamassivet på bild 2. Där har vi varit de senaste vintrarna för skidåkning, helt suveränt område. Lars |
![]() |
|
|