|
|||
|
|||
hotel sommar 2012 naxos
planer på naxos igen sommar 12....inte är det väl några problem att boka hotel på plats i maj/juni? eller är det bättre att boka hemifrån?
mvh emma |
|
|||
|
|||
Sv: hotel sommar 2012 naxos
Boka inte innan. Du kommer att mötas av massor av roomsare, bara att välja och vraka!
Lissi |
|
||||
|
||||
Citat:
Vill Ni bo i Naxos stad eller dess närmaste omgivning. Vill Ni bo i Agia Ana eller däromkring eller kanske i Appollonia. Det är bra att veta lite om vart Ni hamnar innan Ni säger Ja till ett anbud. Lycka till och njut av underbara Naxos. |
|
||||
|
||||
Citat:
Man behöver inte boka rum på Naxos, det står alltid "roomsare" i hamen , många med riktigt bra förslag. Jag anser också att det är bra att skapa sig en uppfattning om var Ni vill bo. Vi bor oftst i Chora, och tar oss till de fantastiska stränder Naxos har att erbjuda. Vi gillar stränder som är lite avskilda. Vi har inte körkort någon av oss, men det brukar gå bra att ta sig till dessa stränder ändå. Favoriter är: Plaka, Mikri Vigla, Sahara, Alkyoni och framför allt Pirgiaki. |
|
|||
|
|||
Men gud så bra, nu fick jag oxå svar Jag och min son åker i mitten på juni, tänkte bara ta flygstol till Santorini och båt över till Naxos och fixa boende där.
En fråga bara, går det bussar från flygplatsen till hamnen? /Sofie |
|
||||
|
||||
Hej,
Troligen inga bussar Santorini Airport -> Hamnen, Athinos. Man får åka till Thira och byta. Annars kostar en droska inte mer än ~ 20€. Väldigt bekvämt... /Ola |
|
|||
|
|||
I somras var jag på Naxos ett par dagar i juli och då fick roomsarna inte stå i hamnen! Någon/några hade upprepade gånger inte följt polisens förhållningsregler och därför bestraffades alla med förbud att stå och vänta vid båtarna.
I stället smög de omkring längs hamnpromenaden och väste i mungipan till turister med packning: - Room, do you want room? Förvirrade båtluffare irrade runt med något sökande i blicken då det inte fanns någon välkomstkommitté med bilder på rum och små hotell. Absurt! Jag bor alltid hos samma familj i Kastro, som visste att jag skulle komma så de stod och väntade på mig när min båt anlände, men de var så diskreta att jag nästan missade dem! Få se hur det blir nästa sommar! Våga |
|
||||
|
||||
"Roomsare" er vel like irriterende og plagsomme som innkastere på restauranter på turiststedene, så jeg skjønner godt at turistmyndighetene vil få dem bort. Hvis det er nødvendig, skal jeg greie å finne et sted å overnatte på egen hånd, på samme måte som jeg foretrekker å velge spisested uten "hjelp".
|
|
|||
|
|||
När vi var på Naxos i september i år stod rumsuthyrarna prydligt uppradade vid hamnpiren varje gång en färja kom in.
|
|
|