![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]()
Har hatt noen grufulle opplevelser med Dash 8 her hjemme. Mange reiser og på ulike tider av året. Riktignok langt nord i landet, der det er høye fjell, korte landingsbaner, dårlig vær. Flere nesten-landinger i kastevind/sidevind. Man får følelsen av å sitte i et papirfly
![]() Nå vil jeg veldig gjerne til Hellas i mai/juni. Har funnet billett via SAS til en gresk øy, en utmerket sjanse til 3-4 uker opphold og hjem på billigbillett med Norwegian. Men tvilen melder seg....fra Athen til øya er det Dash 8. Skal jeg utsette meg for dette her, frivillig og uten å reise i jobbsammenheng? For å avkrefte (og bagatellisere egne erfaringer) her hjemme, søkte jeg etter nett-videoer og landinger i Hellas. Fant en fra Kos. Det var i k k e beroligende. Men vil nødig være pyse, tenker det kan være verd et forsøk. Vanligvis er det en fornøyelse å reise med fly. Hva tenker dere som flyr disse innenrks-rutene med Olympic? Har dere stort sett hatt ok flyvninger med Dash'en? Senast redigerad av malou den 2011-12-08 klockan 20:14. Anledning: Mer spesifikk heading |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Det är lugnt! De Havilland Dash-8 är väldigt bra och säkra flygplan.
Olympics har ett stort antal sådana plan. Det rör sig om tvåmotoriga propellerplan med plats för cirka 40 passagerare. Vi har använt oss av dessa plan ett stort antal gånger. Arne |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Jeg har også flydd med Dash 8 fra Aten til Kos og motsatt en rekke ganger. Har aldri vært noen problemer .
![]() Dersom værforhold er for dårlige eller utrygge så flyr de ikke. Har opplevd forsinkelser pga vær et par ganger. ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Var det inte SAS som för några år sen hade problem med sina DHC-8 Q400, där landningstället inte fälldes ut? Har för mig att de returnerade alla sina dash8´or? Jag noterar att Olympic har två olika dash modeller, i sin flotta. 100 och - Q400.
Fast var inte orolig. Hade de varit så farliga, hade de fått flygförbud, för länge sen. Jag har själv rest med Olympics Dash-plan ett antal ggr och aldrig upplevt några problem. Vi åkte bl a med denna modell 100: ![]() Nån som förresten vet vilken flygplats jag är på (mini-bildgåta)? ![]() /Netwolf |
#5
|
||||
|
||||
![]()
SAS måste haft enorm otur med en serie liknande incidenter på kort tid med samma flygplansmodell. Vet ej vilken modell av dash. Men som motsats till din bild så hade SAS-kärrorna bakre landningsställ en bit ut på vingarna och var således ganska höga (långa) historier. Såg bräckligare ut om man säger så än dessa kompakta landningsdon...
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
http://aviation-safety.net/database/...?id=20071027-0
http://aviation-safety.net/database/...?id=20070912-0 http://aviation-safety.net/database/...?id=20070909-0 Där var modellen och incidenterna! Video och bilder därtill. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Leros?
|
#8
|
||||
|
||||
![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]() Citat:
/kimmen |
#10
|
||||
|
||||
![]() |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Takk alle! ..altså ingen her som har opplevd masse turbulens og svært ubehagelige flyturer. Ingen som har måttet 'holde på hatten' underveis. Ingen som har måttet lande på 'feil' flyplass. Så bra
![]() |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Får väl avslöja att min "mini-bildgåta" är från - Ikaria! Väldigt KORT landningsbana. När planet lyfte upp i luften kom stupet och havet.
![]() Rena hangarfartyget! /Netwolf |
#13
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Den landingsbanen er atskillig lengre enn de småfly-plassene jeg er vant til her hjemme, på Ikaria er jo banen hele 1380 meter ![]() |
![]() |
|
|