Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2011-12-18, 20:25
Su Su är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2011
Inlägg: 3
Standard Omonia torg

Hej allihopa!

Jag har ett litet dilemma som jag skulle behöva diskutera med er, jag hade tänkt åka till Aten nu i december och vara där i en vecka. Jag fick ett bra pris för hotell och flygbiljett. Tanken var att jag skulle åka med en killkompis som nu inte kan åka. Och nu så här kort inför resan så har jag förstås ångest av att resa själv, detta beror mest på att jag har förstått (i efterhand) att det här är en otrygg del i Aten med många uteliggar, knarkare och prostitution. Och nästan alla recensioner jag läser om hotell i det kvarteret är negativa, alla säger typ samma sak: inga bra kvarter för en ensam kvinna. Jag tycker förstås att det känns väldigt obehagligt och funderar på att strunta i att resa fast då försvinner ju mina pengar också Men jag har inte bestämt mig än och undrar om det finns någon här som har erfarenhet av Omonia torg? Är det så otryggt som det sägs?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2011-12-18, 21:21
Su Su är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2011
Inlägg: 3
Standard Sv: Omonia torg

Det ska ligga ungefär 300-400 meter från Omonia torg...
Alltså jag har blivit ganska uppskrämd efter allt jag har läst så om jag åker så lär jag ta mig runt med taxi även på dagtid.....
Svara med citat
  #3  
Gammal 2011-12-18, 21:22
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Omonia torg

Jag skulle inte heller bo själv vid Omonia. Vi har övernattat en sommar där på väg hem och det var inte kul omgivningar men vi var ju två och det var inte hotfullt på något sätt, bara deprimerande att se allt elände. Utsikten från fönstret var rakt in i ett rum på andra sidan gatan där det låg madrasser på golvet där gatuförsäljare sov. De vandrade ut på morgonen för att bre ut sina lakan och sälja.

Kan Du inte byta hotell men ändå åka?? Bookingcom har ju många bra boende till bra pris i lite trevligare omgivningar.

Lissi - som på fredag checkar in i Pireus
Svara med citat
  #4  
Gammal 2011-12-18, 21:30
Su Su är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2011
Inlägg: 3
Standard Sv: Omonia torg

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Jag skulle inte heller bo själv vid Omonia. Vi har övernattat en sommar där på väg hem och det var inte kul omgivningar men vi var ju två och det var inte hotfullt på något sätt, bara deprimerande att se allt elände. Utsikten från fönstret var rakt in i ett rum på andra sidan gatan där det låg madrasser på golvet där gatuförsäljare sov. De vandrade ut på morgonen för att bre ut sina lakan och sälja.

Kan Du inte byta hotell men ändå åka?? Bookingcom har ju många bra boende till bra pris i lite trevligare omgivningar.

Lissi - som på fredag checkar in i Pireus

Mitt hotell är förbetalt och pengarna får man inte tillbaka

Nåväl, får se hur jag gör. Så synd att man inte har magiska krafter och kan förvandla sig till en MAN i sex dagar. Så kunde man ju röra sig hur man ville utan att behöva oroa sig. Hoppas att ni njuter av er rörelsefrihet, män.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:03.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT