Citat:
Ursprungligen postat av UGO
Självklart blir det tur med bussen till Agina Marina för att bada, samt att äta lunch på strandtaverna med de ’blåa stolarna ’ (Masse vet…), grillade räkor ett ett krus vitt; samtidigt som man göra gymnastik för tårna i sanden.
Våra vänner som bor och jobbar i Athen brukar komma ut och hälsa på minst två helger, som tradition brukar vi göra rundtur runt ön med bilen, och hamna i den lilla byn Portes.
.................................................
Jag hoppas att några av Annes fina bilder passar detta brev, och att ni inte tycker det blev får långt.
Masse, man vet aldrig endera dagen stöter vi på varandra på Egina. Vi är tillbaka 2012 fyra veckor i juni, biljetter bokade, tjatigt med samma ö…inte…som att komma till lanstället.
Vänligen Uffe G.
|
Jo, Aiga Marina är ju våran "hemmaby" på Egina, så självklart känner jag till "blå stolarna" på stranden där. Det har ibland blivit en portion Atherinas nedsköljda med ouzo och vatten till lunch där. Vill man så kan man där inta lunchen med fötterna lojt skvalpande i vattenbrynet. För några år sedan hade de en mycket ung pojke som serverade där. Det var en fröjd att bara sitta och se den arbetsglädje som strålade i hans ansikte när han sprang fram i sanden mellan borden och servade, spexade och underhöll alla. Extra fort sprang han när det satt ett par söta jämnåriga flickor och sörplade på varsin cocacola vid det lilla barbordet.
Våra bästa vänner på Egina är Panos och Elanie som driver Café Marina i Agia Marina. Där har de sitt jobb, men bor i Portes. Jag har aldrig ätit på tavernan i Portes som du nämner, så det sätter vi upp på listan inför nästa besök.
Jo visst hade det varit kul om vi stötte på varann nån gång på Egina. Längtan är stark för ett besök nu. Vi får se om det kan bli en tur 2012. Men dessvärre blir det nog inte i juni utan troligen i augusti eller oktober. Men jag har en känsla av att både du och jag kommer att fortsätta att åka dit igen och igen och igen och igen och ............., så förr eller senare lär vi väl mötas där. Fyra veckor som ni ska ha låter ju härligt.
Tack för trevliga rapporter från Egina Uffe. Och du, vaddå för långt ........? Hur skulle något som handlar om Egina kunna vara för långt?
Ha det gott!

Mats