Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Monica Pizanias hörna

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-01-04, 09:01
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard Sv: Kära moppe!

Masse, du har väl sett en del andra som skjutsar ungefär vad som helst på mopparna, armeringsjärn, hundar, säckar med djurmat.

Jag har en plåtlåda monterad där bak, stadig och bra, Kalymnosstil.Framtill vid knäna har vi skruvat fast ringar i chassit i stället för de skruvar som håller plastväggen där. Karbinhakar modell större, snören och gummiremmar... Jag har sytt en stadig väska i segelduk som rymmer flera plastkassar. Voila!!! Svårigheten är alltså att ta sig upp på moppen med värdigheten i behåll.
Svara med citat
Gammal 2012-01-04, 22:10
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008

Citat:
Ursprungligen postat av Monica P Visa inlägg
Svårigheten är alltså att ta sig upp på moppen med värdigheten i behåll.
...... och, förmodar jag, att upprätthålla en någorlunda stabil färdriktning och att bibehålla ekipaget i upprätt läge hela tiden. Hahaha, visst har man ibland sett och beundrat ett och annat sådant åk. Det vore jättefestligt om du kunde vidtala någon vänlig själ att ta en bild av dig och din moppe i fullastat skick och låta oss här på Kalimera få njuta av densamma.

Masse
Svara med citat
Gammal 2012-01-04, 23:52
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2007

Åh, vad jag blir avundsjuk på er som vågar hyra moppe i Grekland. Normalt är jag ingen fegis men har flera gånger sett personer som kört omkull på moped/motorcykel. Hur de fått semestern förstörd - vilket fått mig att avstå.

Men jag är inte sämre än att jag kan ändra mig - kanske? Och om, eller rättare sagt när den dagen kommer ... lovar jag att berätta hur det gick.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:37.