![]() |
#21
|
|||
|
|||
![]()
Er det ikke vanlig også i Sverige å betale et forskudd på en del varer som man bestiller?
Hvordan forventer dere at en utleier skal tenke og handle hvis dere ikke dukker opp som avtalt og de da i mellomtiden har måttet avvise andre som også ønsket å bestille? Skal de da sitte igjen med et rom som de ikke får leid ut til tross for at det er høysesong? Nei, jeg fatter ikke denne frykten og hvis budsjettet er så trangt at 50 eller 100 euro betyr bortimot konkurs så mener jeg for ramme alvor; Bli hjemme! ps kan dere også bestille flybilletter og/eller charterreiser uten å måtte betale et depositum og/eller hele billetten/reisen før avreise? |
#22
|
||||
|
||||
![]()
Jag har ofta förhandlat ned summan för förskottsbetalning, med stor framgång. Självklart vill de ha in så mkt som möjligt, men ofta nöjer de sig med en mindre summa. Bättre än inget alls, eller att de inte alls får någon bokning överhuvudtaget.
/Netwolf |
#23
|
||||
|
||||
![]()
Tack för alla svar
![]() Jag känner att de flesta förstår frågan och oron, just i år p.g.a det ekonomiska läget. Det gäller € 200 Jag har full förståenlse för rumsuthyrare som har problem med att gäster inte dyker upp och vill "säkra upp" i alla fall den första natten. Samtidigt har jag ofta varit både överaskad och glad över det ömsesidiga förtroendet som ofta funnits vid en del bokningar. Som sagt, tack för alla svar och många kloka ord. Vi får fundera vidare. Bra tips om att förhandla ner summan. (.....men vi kommer inte att stanna hemma ![]() ![]() |
![]() |
|
|