Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa runt i Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-11-07, 13:04
Beas avatar
Bea Bea är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2005
Standard planeringsfasen

Åhh jag älskar planeringsfasen! ALLT är fortfarande möjligt! Så många ställen vi kommer att besöka, härliga stränder, god mat och fina vyer.

Som sommaren 2012. Vi har köpt en enkelbiljett till Athen, börjar med Tinos, tar oss via Kithnos till Serifos och Milos, vidare till Folegandros, kanske en sväng förbi Sikinos, avslutar på Santorini, som vi flyger hem från.

Eller... Vänta nu. 18 dagar har vi på oss. Hur många öar blev det där egentligen? Hmmm. Kanske Tinos, Kithnos, Folegandros och så Santorini. Eller, Milos, Folegandros och Santorini kanske räcker? Nä. Tinos, Milos och Folegandros. Men - Kithnos då? Förresten Serifos har vi ju aldrig varit på, och Sifnos är ju bedårande...

Frustration och längtan, i en salig blandning! En sak är säker. Vi åker den 1 juli, hem den 18 juli. 2012. Fortsättning följer...
Svara med citat
Gammal 2011-11-07, 13:28
larvih larvih är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: jul 2010
Standard Sv: planeringsfasen

Lyder næsten eksakt som min egen planering...
Svara med citat
Gammal 2011-11-07, 17:43
inhas avatar
inha inha är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005

Vad kul att ni har bokat resan ner!! Jag själv vågar inte riktigt, men man kanske borde.

Jag är också i planeringfasen och det är ju faktiskt halva nöjet när det gäller resa. Att planera, så man har en liten plan när man åker iväg.

Själv ska jag ge mig på småkykladerna i juli/augusti hade jag tänkt. Så det är något jag ser fram emot.

Svara med citat
Gammal 2011-11-07, 21:43
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005

Då är ni i samma situation som vi

Alla era förslag blir bra bara ni inte hoppar över Tinos

Själv har jag lovat gubben att just göra det i sommar, alltså hoppa över Tinos, men jag är lite osäker på om jag klarar det

Jag ska i alla fall Dit nästa september....

Vi har också flera tänkbara rutter just nu för våra 20 dagar i sommar. Härligt huvudbry!

Lissi
Svara med citat
Gammal 2011-11-08, 08:43
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Sikinos är också en trevlig bekantskap inte allt för långt från Folegandros. Den ön kan jag tänka mig att besöka igen.

Eva
Svara med citat
Gammal 2011-11-08, 09:55
Beas avatar
Bea Bea är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2005

Sikinos är med i planeringsfasen... Verkar jättemysigt tycker jag.
Svara med citat
Gammal 2011-11-08, 13:07
semlans avatar
semlan semlan är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2006

Visst är det underbart, älskar oxå att planera, spåna, filosofera, titta på bilder från olika öar. Meeeeeen det är ju galet svårt att bestämma sig

Anna
Svara med citat
Gammal 2012-01-01, 22:02
inhas avatar

Citat:
Ursprungligen postat av semlan Visa inlägg
Visst är det underbart, älskar oxå att planera, spåna, filosofera, titta på bilder från olika öar. Meeeeeen det är ju galet svårt att bestämma sig

Anna
Visst är det så att planeringsfasen är halva nöjet med resan och att det är så svårt vilka/vilken ö man ska åka till. Man vill ju besöka alla öar.

Jag har i alla fall bestämmt mig för att besöka Småkykladerna. De öar jag tänkte luffa runt på är Iraklia – Donoussa – Koufinissi – Schinoussa. Ingen inbördes ordning, utan vad som kanske är bäst vid närmare planering och båttur. Och spendera sista dagarna på Naxos. Tänkte åka via Aten - både dit och hem.

Så långt har jag kommit i planeringen. Nästa steg blir att ta reda på när jag kan åka och hur länge. Med tanke på att jag ska luffa blir det i nog 2 veckor.

Hoppas du finner vilken ö/vilka öar du vill besöka på din resa till den grekiska övärlden.

//Inha
Svara med citat
Gammal 2012-01-01, 22:40
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Bea Visa inlägg
...börjar med Tinos...
Det gjorde vi också i höstas..., började med Tinos, hade tänkt oss till Paros och Alyki också (dit vi verkligen längtade tillbaka), hade 17-18 dagar på oss... men, vi stannade på Tinos hela semestern, hade bil och frihet att ta oss runt på ön eller bara vara på någon av de många favoritplatser vi trivs på. Riktig semester var det!
Skönt att inte planera för mycket men att kunna göra lite som man vill när man är där!
Svara med citat
Gammal 2012-01-02, 11:52
Pyttan Pyttan är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2010

Håller verkligen med dig Bea!
Planeringsfasen är helt underbar just för att allt är möjligt!
Det gäller att se till att den blir låååång! Det är därför jag bokar flygbiljetter så tidigt det bara går även om det inte alltid är det smartaste.
Listan på återvändaröar och nya öar konkurrerar med varandra och tiden.
I år blir det extra komplicerat eftersom jag ska ner en vecka själv innan mannen och dessutom ha 11 dagar i augusti själv. Vilka öar ska jag åka själv till och vilka öar blir tillsammans med maken? Helt underbart lyxproblem!
Väntar otåligt på båt och inrikesflygtidtabeller och roar mig undertiden med förra årets båttidtabeller.
Pyttan
Svara med citat
Gammal 2012-01-08, 21:36
inhas avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Pyttan Visa inlägg
Håller verkligen med dig Bea!
Planeringsfasen är helt underbar just för att allt är möjligt!
Det gäller att se till att den blir låååång! Det är därför jag bokar flygbiljetter så tidigt det bara går även om det inte alltid är det smartaste.
Listan på återvändaröar och nya öar konkurrerar med varandra och tiden.
I år blir det extra komplicerat eftersom jag ska ner en vecka själv innan mannen och dessutom ha 11 dagar i augusti själv. Vilka öar ska jag åka själv till och vilka öar blir tillsammans med maken? Helt underbart lyxproblem!
Väntar otåligt på båt och inrikesflygtidtabeller och roar mig undertiden med förra årets båttidtabeller.
Pyttan
Köper du båtbiljetter här hemma eller tar du det när du är där?
Vad är det för länkar till de olika rederierna?
Svara med citat
Gammal 2012-01-08, 22:23
mouche mouche är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: maj 2011

Citat:
Ursprungligen postat av inha Visa inlägg
Vad är det för länkar till de olika rederierna?
http://www.greekferries.gr/
Svara med citat
Gammal 2012-01-10, 19:09
Pyttan Pyttan är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2010

Hej Inha!
Jag gör nog väldigt olika när det gäller köp av båtbiljetter beroende på när jag åker, om det är hög- eller lågsäsong. Oftast är det första båtresan som jag ibland köper hemifrån. Det kanske är ont om tid i Piraeus eller ett bra pris på nätet. Båtresor mellan öarna har jag nog aldrig köpt hemifrån, det är så härligt att känna lite frihet i livet !
Pyttan
Svara med citat
Gammal 2012-01-10, 19:18
inhas avatar

Citat:
Ursprungligen postat av mouche Visa inlägg
Tack!

Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:35.