|
||||
|
||||
Sv: Riktnummer å sånt...
Nu har jag tänkt igen...
Då betyder alltså detta att om jag ska lämna ut mitt mobilnummer till någon i Grekland, när jag är i Grekland, så måste jag börja med +46? Karin just in case... |
|
|||
|
|||
Citat:
Domaren säger at svaret er JA |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
|||
|
|||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Citat:
Karin man kan aldrig vara FÖR exakt... |
|
||||
|
||||
Citat:
Sedan då det gäller att uppge telefonnummret så att det börjar med +46 så kan det ju vara bra att förklara att de ska ha utlandsprefix i stället för + om de använder en vanlig telefon. Vanliga telefoner har ju nämligen inget plustecken. Plustecknet är alltid en symbol för utrikesprefix och tolkas som det av telefonnätet. I Sverige har vi ju alltid 00 som utlandsprefix men i många länder skiljer det beroende på vilken opratör man har, dock tror jag att det alltid ska fungera med 00. I t.ex. Finland kör man med 990 med en operatör medan en annan använder 999. Jag vet inte vad Grekland använder i vanliga fall. Mvh Janérik |
|
||||
|
||||
Citat:
Karin som säkert får ännu fler svar inom kort... |
|
||||
|
||||
Citat:
Ex 073-123456 blir med detta +4673123456. Solklart eller? Göran |
|
||||
|
||||
Lägg aldrig in ett nummer i mobilens adressbok utan landsnummer - så behöver du inte fundera mer.
Jag trodde inte att det fanns nån som INTE gjorde så |
|
||||
|
||||
Citat:
Förutom barnens då. De är nämligen de enda jag är intresserad av att ringa till när jag är utomlands Sist skickade jag visserligen några sms, men det kommer jag inte att göra igen. Sån e jag |
|
|