![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Var är vi nu?
Ozogott ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Stockholm
|
|
||||
|
||||
![]()
Ja Stockholm är rätt
![]() Ozogott ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Kan det vara mot Årstaviken på Gullmarsplanssidan
? ![]() Lena |
|
||||
|
||||
![]()
Kan det vara i näreheten av Bergianska trädgårdana?
|
|
||||
|
||||
![]()
Det är
- inte Årstaviken och - inte i närheten av Bergianska trädgårdarna. Ozogott ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Långholmen? /Katitzi
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Långholmen har jag varit på många gånger men inte då jag tog det här fotot.
Som en liten ledtråd skulle man kunna säga att det som skymtar mellan träden har anspelning på platsens namn. Ozogott ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Skeppsholmen?
|
|
||||
|
||||
![]()
Ja, det är på Skeppsholmen i Stockholm. Tänkte väl att en stockholmare skulle sätta pricken över i:t, även om än en fd.
Grattis Panakakis för Stockholm ![]() ![]() Ozogott ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Inte en av de vanligaste vinklingarna på Skeppsholmsbilder.
Där konfirmerades jag i Skeppsholmskyrkan i maj 1964. Då var Skeppsholmskyrkan en amiralitetskyrka och prosten som jag läste för var 84 år och såg ut som en "sinnebild" av Gud fader själv med långt vitt hår och skägg. Hans medhjälpare var yngre..."bara" 82 år ![]() Varje söndag promenerade jag från Ringvägen vid Eriksdalshallen till Skeppsholmskyrkan och den LÅNGA högmässan där och så var konfirmationsläsningen i prästgården direkt efter så mellan kl 10 -16 ca varje söndag var man sysselsatt med detta ![]() Bilden väckte fler minnen eftersom jag också var unglotta inom marinen så jag har tillbringat MÅNGA timmar på Skeppsholmen och Långa Raden. Tack för den nostalgitrippen! ![]() Lissi |
![]() |
|
|