|
||||
|
||||
Busstationn
Förra veckan skulle vi äta på busstationen i chania men matstället var stängt. Är det någon (Kickie kanske) som vet om det är flyttat eller det har kanske stängt!??
//June |
|
||||
|
||||
Sv: Busstationn
Det verkar som dom gör om hela stationen, godsutlämning, biljettförsäljning mm. Även kiosken inne i gamla byggnaden är stängd.
Gunilla |
|
||||
|
||||
Om man är vid busstationen och vill äta--.
Gå runt Samaria hotellet följ gatan upp ett par hundra meter sen finns det ett kul/annurlunda ställe på höger sida som bara serverar fisk. Ja även fich and chips som specialitet. Värt ett besök tycker jag som omväxling, men om man är på Kreta någon vecka så behövs säkert ej denna omväxling kanske bara vi som bor här tycker det är kul.. Olle |
|
||||
|
||||
Det är evigheter sen jag besökte busstationen June, jag åker ju lokalbuss nu om jag åker alls. Hade inte en aaaaning om att det var stängt, eller att lokalerna var under reparation. Ägarna till kantinan och kiosken är ju bröder, så förhoppningsvis suger de sig fast vid lokalerna och öppnar när allt är uppfräschat. Själva renoveringen är ju minst sagt välkommen, och jag hoppas att de går hårt åt på toaletterna och att de gamla "kissbaljorna" i golvet täpps igen för gott. Med lite tur kommer det kanske till och med att finnas dasspapper att tillgå i framtiden, för att inte tala om lås på dörrarna
Hoppas också att själen bevaras i den gamla kantinen om/när den återinvigs. //Kikh |
|
|||
|
|||
Citat:
|
|
|