Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-02-04, 10:23
KatrinL KatrinL är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2012
Standard Ta sig till Grekland

Hej,
Jag försöker leta efter direktflyg till Grekland. Jag hittar bara med Ryanair till Rhodos, Kreta och Thessaloniki. Kan ni tipsa mig om fler bolag som flyger direkt? Jag har även vart inne på Apollo och letat flygstol men tycker att det blir orimligt dyrt för oss fyra i familjen. (Dubbelt så dyrt som med Ryan). Jag tittar på att åka de två sista veckorna i juli.
Vilka andra öar når man smidigt från Rhodos?
Jag har båtluffat ett antal veckor men det var många år sen nu... Då kunde jag få en säng i ett rum för 15 kronor natten...så ni förstår att det var länge sen. Nu har jag tonårsbarn och vill prova några öar tillsammans med familjen.
Aten ser jag som ett bra utgångsläge men hittar inga direktflyg dit.
Är van att surfa resor och vet då att ibland är det bästa att fråga någon som vet
Eftersom jag inte varit i Grekland sen hua mig -92 så är jag ny på detta informativa och aktuella forum.
Tack på förhand.
Svara med citat
Gammal 2012-02-04, 10:35
viveka viveka är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2007
Standard Sv: Ta sig till Grekland

Hejsan!
Har ni kollat med SAS.Vi har bokat direktflyg med dom från Arlanda till aten till riktigt bra pris. Tror att det var på Lördagar dom flyger direkt.
Hoppas du hittar det du söker.
M.v.h.Viveka
Svara med citat
Gammal 2012-02-04, 11:10
larvih larvih är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: jul 2010

Citat:
Ursprungligen postat av KatrinL Visa inlägg

Jag försöker leta efter direktflyg till Grekland...
Jeg ved ikke, hvor du flyver fra, men SAS har direkte fly fra København til Athen alle dage året rundt.

Du kan også se på Norwegian.
Svara med citat
Gammal 2012-02-04, 11:14
para polis avatar
para poli para poli är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2008

Måste det vara direktflyg?
Priset på dom avgångarna stiger raskt i takt med att tiden går.
Ett byte på kontinenten innebär både många alternativ samt sköna slantar att spara.
Kan vara värt att kolla och lägga in i värderingen?
Svara med citat
Gammal 2012-02-04, 11:15
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Jag försöker leta efter direktflyg till Grekland. Jag hittar bara med Ryanair till Rhodos, Kreta och Thessaloniki. Kan ni tipsa mig om fler bolag som flyger direkt? Jag har även vart inne på Apollo och letat flygstol men tycker att det blir orimligt dyrt för oss fyra i familjen.
Lågprisbolaget Norwegian flyger till flera destinationer i Grekland. Jag brukar nästan alltid flyga med Apollo, Fritidsresor eller Ving. Ibland hittar man billiga flygstolar med dem. Airtours finns ju också. Då pratar jag om att flyga direkt till öarna, vilket jag föredrar. Till Aten är det många som flyger, bland annat SAS som redan nämnts.

Citat:
Vilka andra öar når man smidigt från Rhodos?
Från Rhodos är det smidigt att ta sig till en mängd trevliga öar, bland annat Tilos som är mångas favoritö.
Svara med citat
Gammal 2012-02-04, 11:25
aussie aussie är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008
Standard Re: Ta sig till Grekland

Hej, jag vet att Norwegian har billiga resa till Kreta- Chania. Från Göteborg t ex kan man åka 2 vuxna och 2 barn för omkring 6000kr (tillkommer avgifter om man vill pre-boka plats och baggage). Norwegian flyger direkt. de flyger även till Santorini, Aten osv. men har inte hittat något billigt från Göteborg. Vi hade tänkt att boka med Malev (till Aten)men som tur hade vi inte riktigt bestämt oss, så nu bli det en resa till Kreta istället. Kolla sidorna som bokasmart.se och momondo.se - som jämföra olika resebolag för att hitta billiga flyg.
Svara med citat
Gammal 2012-02-04, 19:03
KatrinL KatrinL är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2012

Tack för alla snabba svar, trots att forumet legat nere stor delen av dagen. Nu har jag lite koll och valmöjligheter, tack.
Jag har hittat flyg som kan passa med Norweigan fr Stockholm till Santorini eller Rhodos, eller från Gbg till Kreta. ( Vi bor utanför Jönköping). De flesta billiga flyg går nattetid, viss nackdel. Funderar över var som är bäst att utgå ifrån. Kreta, Rhodos eller Santorini? Kreta känns lite off, jag har åkt båt mellan Kreta och Santorini men minns inte hur lång tid det tog?
Ja, valmöjligheter finns det. Vart skulle ni helst utgå från?

Härligt med forum där det finns folk som svarar snabbt och bra
Svara med citat
Gammal 2012-02-04, 19:21
larvih larvih är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2010

Citat:

Funderar över var som är bäst att utgå ifrån. Kreta, Rhodos eller Santorini?
Santorini passer jo perfekt til Kykladerne.

Og når du bor i Jönköping, midt mellem Stockholm og København samt kort vej fra Landvetter, har du alle muligheder.
Svara med citat
Gammal 2012-02-04, 21:36
Lissi Lissi är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Citat:
Aten ser jag som ett bra utgångsläge men hittar inga direktflyg dit.
Är van att surfa resor och vet då att ibland är det bästa att fråga någon som vet
Eftersom jag inte varit i Grekland sen hua mig -92 så är jag ny på detta informativa och aktuella forum.
Tack på förhand.
SAS har alltid bra flygtider till Aten. Vi har oftast flugit med dem nästan alltid för ca 2000kr /pp t o r. Landar man vid lunchtid har man alltid bra möjligheter att ta sig ut till öarna samma dag. Lycka till med letandet.

Lissi - med 5 veckor i Grekland 2012
Svara med citat
Gammal 2012-02-05, 15:20
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Ja, valmöjligheter finns det. Vart skulle ni helst utgå från?
Det beror på vilka öar ni har tänkt er. Ska ni till Kykladerna är det bäst att flyga till Santorini, ska ni till Dodekaneserna passar Rhodos bäst. Flyger ni till Kreta är det bäst att stanna på Kreta. Tycker jag.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:31.