Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Naxos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-10-22, 17:00
Katitzis avatar
Katitzi Katitzi är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2008
Standard Hotelltips?

Hej alla Naxosfantaster!

Har börjat fundera så smått på Naxos till nästa sommar, trots att "gubben" inte gillar långa båtresor. Men jag har alltid velat åka dit och man vet ju aldrig hur länge man lever.

Har spanat in två hotell nämligen Sergis och Sunny Beach som Apollo har. Är det någon som kan rekomendera något av dom eller något annat i samma prisklass?

Katitzi
Svara med citat
Gammal 2011-10-22, 18:50
Lamayas avatar
Lamaya Lamaya är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2009
Standard Sv: Hotelltips?

Hej Katitzi!

Naxos är ett bra val, det finns mycket att se och uppleva. Där har jag kommit att känna mig hemma.

Om man inte vill ha en lång resa med båt kan man flyga inrikes till Naxos från Aten (om man är ute i god tid). I somras gick det dessutom en catamaran från Rafina till Naxos.

Vi bor alltid centralt i Chora hos en liten tant vi lärt känna, så jag känner inte till hotellen mer än att jag vet var de ligger.

Lycka till med den fortsatta planeringen!

/Lena
Svara med citat
Gammal 2011-10-22, 20:03
larvih larvih är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: jul 2010

Jeg har boet på Sunny Beach.

Hotellet ligger ganske nær ved St. George stranden, der er ingen reception (receptionen findes på Naxos Holidays, gå-afstand 3 min.), hotellet har en lille pool, området er vældig fredeligt/lungt, perfekt rengøring/städning, rummene er standard og nogle rum har en fin udsigt.

Gå-afstand til centrum cirka 10 minutter, 20 minutter til havnen, supermarked 5 minutter og første restaurant på stranden 4 - 5 minutter.

Jeg skulle gerne bo på hotellet igen, men vil være lidt forsigtig med at rekommandere det. Men om man ikke stiller store krav, er hotellet ok.
Svara med citat
Gammal 2011-10-23, 00:03
schmidt48s avatar
schmidt48 schmidt48 är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2006

Hej

Är det Anna Legaki??? en gammal grektant som står i hamnen ibland, har rum mitt i stan?
I så fall har vi bott hos henne, och hon känner igen oss när vi kommer varje år och ska pussas på kinden.
Svara med citat
Gammal 2011-10-26, 19:02
Katitzis avatar

Har nu lusläst omdömmen på Trip Advisor och kommit fram till att hotell Argo har fått väldigt bra omdömmen och rekomendationer. Så nu har jag preliminärbokat där. Man känner sig egentligen lite osäker att boka Grekland till nästa år. Men vi får väl se hur krisen där verkar lösa sig (eller inte lösa sig) närmaste veckan.

Katitzi
Svara med citat
Gammal 2011-10-26, 20:45
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av Katitzi Visa inlägg
Har nu lusläst omdömmen på Trip Advisor och kommit fram till att hotell Argo har fått väldigt bra omdömmen och rekomendationer. Så nu har jag preliminärbokat där.
Det ägs av en svensk kvinna som heter Katerina.
Svara med citat
Gammal 2011-10-28, 18:02
Katitzis avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Jaha, vad kul! Det stod på Trip Advisor att ägarna var väldigt duktiga på språk och det brukar ju vi svenskar vara!

Katitzi
Svara med citat
Gammal 2011-11-12, 17:08
emmaopeter emmaopeter är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2010

Vi bodde på Argo förra året och skulle definitivt rekommendera att bo där! Jättetrevliga ägare, god frukost och helt okej rum. Inte långt ifrån något, visserligen tyckte inte vi att stranden i närheten var något att hurra för, men bussen till Plaka går från bageriet i närheten så det var inga problem att ta sig vidare. Bra val!
Svara med citat
Gammal 2011-12-27, 19:11
Peterkjs avatar
Peterkj Peterkj är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2005

Hotelltips är jag inte så bra på eftersom vi hyr nåt spartanskt när vi kommer dit. Men St Georgestranden har ju många som ligger helt perfekt, verkligen PÅ stranden.
men jag har ett tips om en restaurant som heter Oasis. Ligger just bakom stranden. Där får man jätterbra och god mat. När man tröttnat på att äta grekiskt torrt så är det perfekt. här får man sås till maten. Två greker som är gifta med en svenska och en tyska (tror jag). Senast på Naxos åt vi här varannan dag.
Svara med citat
Gammal 2011-12-28, 09:38
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Peterkj Visa inlägg
men jag har ett tips om en restaurant som heter Oasis. Ligger just bakom stranden. Där får man jätterbra och god mat. När man tröttnat på att äta grekiskt torrt så är det perfekt. här får man sås till maten. Två greker som är gifta med en svenska och en tyska (tror jag). Senast på Naxos åt vi här varannan dag.
Nu blir jag lite nyfiken. Ha aldrig uppfattat grekisk mat som torr däremot ibland lite väl oljlig. Ok inte serverar de sås på samma sätt som vi gör i Sverige men många traditionella rätter som stifado, bekri meze, briam, giovetsi och mängder av andra är allt annat än torra. Berätta gärna vad du ätit som varit torrt. Ungsbakad kyckling med citron och vitt vin där potatisen fått gå med i ugnen är ett jättbra tips från mig om man gillar kyckling. Även get tillagad i ugnen smakar underbart.

Eva
Svara med citat
Gammal 2011-12-28, 10:38
larvih larvih är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: jul 2010

Citat:
Ursprungligen postat av Peterkj Visa inlägg

... men jag har ett tips om en restaurant som heter Oasis. Ligger just bakom stranden. Där får man jätterbra och god mat. När man tröttnat på att äta grekiskt torrt så är det perfekt.

Maden og betjeningen på Oasis er fantastisk, men brødet er tørt. I al fald rister de det altid..
Svara med citat
Gammal 2012-02-06, 17:53
barols barols är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2012

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg

Katerinas dotter har tagit över delar av "gamla" Argo och samtidigt har Argo byggt ut. Dotterns hotell heter Jason, har en liten pool som Argo´s gäster får använda
Bodde på Argo för länge sedan i gamla delen, lite tråkigt. Gick förbi förra året och nu ser allt ´mycket trevligt ut.
Katerinas dotter har också öppnat ett litet Minilivs i anslutning till hotellet. Dottern talar också svenska
Svara med citat
Gammal 2012-02-06, 19:40
Katitzis avatar

Jaha, det låter bra det du skriver barols! För nu har jag äntligen bestämt mig, det blir Naxos och Argo de två sista veckorna i juni!
Ser verkligen fram emot det då det blir premiär för Kykladerna för vår del.

Katitzi
Svara med citat
Gammal 2012-02-10, 10:47
Buckskins avatar
Buckskin Buckskin är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2006

Hej!
Var på Naxos i sommar och bodde på Spiros vilket jag tyckte var ett utmärkt ställe. Nära tll St Georgestranden och med gångavstånd upp till stadslivet. Trevliga ägare och fräscht. Ett bra hotell helt enkelt.
Rekommenderas!

Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:32.