Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Om Grekland > Leva & bo i Grekland

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2012-02-22, 13:32
para polis avatar
para poli para poli är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2008
Standard Sv: Ungdomsarbetslösheten

Netwolf> det finns en del lyckade faktorer i Holland som svenska myndigheter nu tittar på. Bl a lägre ingångslöner. Nu är ju svenska fackförbund starkt kritiska till detta. Jag tror dock att en struktuändring kan vara på gång.
Mina två döttrar är i London och jobbar. Dom fick jobb på första intervjun vid två tillfällen. Den äldre har dessutom jobbat i Spanien och den yngre har fixat jobb i Spanien till sommaren. I London tjänar dom 6.50£/h.

Jag känner en del spanjorer och tillbringade en del tid där i sommras. I spanien bildades ett nu världsomspännande fenomen. "Los indignados" ockuperade torg i de flesta spanska städer. En "icke politisk" rörelse som protesterar genom icke våld. Kulturen att protestera fredligt är väletablerad i Spanien. Man tröttnade tidigt på ETAs terror och även AlQuaidas dåd mot Madrid, har förenat Spanien i en antivåldskultur. Detta är iaf min teori. Och med det sagt, för de som vill läsa mellan raderna, menar jag att grekerna är mer våldsbenägna? Jag vet inte, men det är ju en brandfackla att slänga in här på Kalimera
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:36.