|
||||
|
||||
Musik i kastro?
Jag åker till Naxos i början av juli..längtar!!!! Förr hade de någon slags "musikfestival" uppe i kastro. Är det någon som känner till det? Blir det nå´t liknande i år? Annars är det turer i bergen, härliga slöa stunder på stränderna och strosande i gränderna som hägrar.. Ja, jag skall försöka prata lite mer grekiska i år oxå.. i september på Samos öppnade jag inte munnen förrän sista dagen..
|
|
||||
|
||||
Sv: Musik i kastro?
I princip varje år jag har varit på Naxos har det varit musikfestival i Kastro. Domus Festival kallas den för om jag inte minns fel. Det brukar vara andra spelningar också. Dock vet jag inte om det är några spelningar i början av juli. Du får hålla tummarna.
|
|
||||
|
||||
Brukar vara konserter så gott som varje kväll uppe i Venetianska museet i Kastrot under högsäsong, både traditionell grekisk musik och kända klassiska stycken (ofta violin och piano). Det är jättefint och stämningsfullt!
|
|
||||
|
||||
Då ska jag hålla utkik och tummarna! (125 dagar kvar....)
|
|
||||
|
||||
Ja de där utomhuskonserterna är smått magiska. Förra sommaren hade de konsert nästan varje kväll när jag var där i juli. Jag passade på att se två, bägge gånger bjöds det på skön jazz i en härlig solnedgång. Sannerligen sköna kvällar det där.
|
|
||||
|
||||
Venetian museum har en hemsida där info om Domus festival finns. Tyvärr inte uppdaterad för 2012, programmet är väl inte spikat än. Här är i allafall länken till sidan.
http://www.naxosfestival.com/naxos-domus-festival //Berra |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Tack Berra och Buckskin! Nu fick ni mig att längta ännu mer.. Jag ser verkligen fram emot några härligt ljumma kvällar med stämningsfull musik uppe i Kastro..Åh, om tiden kunde skynda på lite nu..
|
|
|