![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Vilket uppsving det blir nar solen skiner igen pa en klarbla himmel. Inte minst en lordag. Massor av folk i hamnen har i Chania pa tavernor och cafen och forsaljare springer benen av sig och forsoker ta igen for den daliga tiden.
I natt ett stort skadespel pa himlen, med manen, venus, jupiter mars och saturnus ! ![]() Senast redigerad av lugnagatan den 2012-02-04 klockan 18:07. Anledning: fel |
|
|||
|
|||
![]()
Åhh, høres forlokkende ut! gleder meg til jeg er der igjen! Hilsen fra Norge i 10 minus grader!!
|
|
||||
|
||||
![]()
Ja i går blev det bad och sol på egen liten strand på sydsidan.
God picknink med alla tillbehör. Nu på väg ut för en spännande utflyckt. Blå himmel 24.3 grader på altan. Olivlundarna lyser gult av utslagen Oxalis. Olle |
|
|||
|
|||
![]()
Något bad har det inte blivit än .Men närsolen skiner .... Morgonkaffe på balkongen därefter promenad till Apostoli, där man hade manifestationer, för att bevaras området som det är och inte exploatera det mer. Veteranbilar folkdans sång o musik cykeltävling ryttare tåget som normalt kör runt med turister fraktade nu barnen runt parken.därefter tal av div, människor . Promenad efter stranden hem för lunch som intogs på balkongen snart blir det kaffe där också så snart jag skrivit färdigt allt detta pga solen
|
|
||||
|
||||
![]()
Är ni de enda i Europa som inte har kallt?
|
|
||||
|
||||
![]()
Vi har haft en av de kallaste och gråaste vintrar som jag upplevt under mina 9 år heltid på Kreta.
MEN när solen kommer så försvinner minnet av kalla dagar. Som i Sverige på våren när det börjar droppa från taken och man dricker sitt kaffe på sydsidan av huset och njuter. Men visst vi bor ju närmare Afrika än avståndet Göteborg - Stockholm. Olle Här är nu kl. 17.15 solen högt på himlen och solen värmer, hela dagen med bara T-tröja. |
|
||||
|
||||
![]()
Såg på väderkartan i nyhetssändningen i går att Kreta var varmast i europa...varmare än både Kanarieöarna och Cypern och det är ju inte så vanligt den här tiden på året.
|
|
|||
|
|||
![]()
Här i Kalamaki Kl 1745 Bara 10 grader solen har slutat värma .Imorgon enl prognos 17 som varmast o blåsigt c:a 17 m/s. så det varierar snabbt. Olle du pratade om nio år .På tv pratar man om kallast i mannaminne och för att könsutjämna så träffade jag en dam som sa att det var den kallaste hon upplevt under sina trettionio år här på Kreta.
Senast redigerad av jan c den 2012-02-05 klockan 16:53. Anledning: glömde |
|
|||
|
|||
![]()
Hej, du som befinner dig i Kalamaki, Kreta
![]() ![]() Vi är en stor fam som ska åka till Kalamaki i sommar - har läst så mkt negativt om just Kalamaki.... ![]() Vi tyckte det såg så härligt ut - där vi ska vara.... Är en fam 0-60 år så det borde väl finnas nå´t som kan passa alla oss... ![]() Kul om du ville skriva nå´t ![]() /Mona-Lisa |
|
|||
|
|||
![]()
Nu vet jag inte vad som menas med illa .Bortsett fr att utbudet av tavernor är mindre än t .ex Ag Marina ,Platanias .Stranden är mindre men inom promenadavstånd finns Ag. Apostoli med tre olika stränder o tavernor .Bussförbindelsen till Chania är god med täta turer .Vi bor här över vintern och har givetvis andra krav än semesterturister.Vill du veta mer är du välkommen att höra av dig .Från ett soligt Kalamaki men temp. är än så länge bara 10 gr .
|
![]() |
|
|