Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Om Forumet

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-03-15, 10:55
Malina Malina är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Forumflykt?

Jag tycker att Kalimera fyller sin funktion på ett utomordentligt sätt - fortfarande.
Själv är jag inte så skrivade aktiv längre.Läser mest inlägg.Men det kan ju ändras...
En sak som irriterar mig oerhört är att folk är så kränkta hela tiden! VAD är detta? Är det modernt?
Svara med citat
Gammal 2012-03-15, 11:43
Luckys avatar
Lucky Lucky är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2007

Citat:
Ursprungligen postat av Malina Visa inlägg
Jag tycker att Kalimera fyller sin funktion på ett utomordentligt sätt - fortfarande.

Ja, Janne ar en riktig pärla .

Vill oxa ge frugan en stor eloge, som later Janne lagga sa mycket tid pa forumet ....kram pa dig
Svara med citat
Gammal 2012-03-15, 11:44
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Citat:
En sak som irriterar mig oerhört är att folk är så kränkta hela tiden! VAD är detta? Är det modernt?
Ja, jag tror det är ett mode. Nu har folk så mycket mer tid att tänka på sig själva och vårt samhälle är mer egofixerat. Det är sällan ens eget fel utan det är tillåtet att skylla mycket på andra när det går fel. Förr fanns inte alla sociala medier med bla Facebook och bloggar där man kan lägga ut hela sitt liv och där tillfällen att "känna sig kränkt" genom kommentarer är stor.
Förr arbetade man, umgicks med sin familj och vänner och att sitta timmavis vid en dator och läsa vad andra skriver och skriva själv och få (kränkande?) kommentarer fanns inte på kartan.
Därmed säger jag INTE att det var bättre förr

Lissi - som sällan känner sig kränkt
Svara med citat
Gammal 2012-03-15, 12:06
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad

Att bli kränkt är något man väljer. Jag kan inte känna mig kränkt för det någon gjort oavsiktligt. För att jag ska känna mig kränkt måste det finnas ett uttalat syfte att såra.

Det blir alltid problematiskt med kränkningar enär det uppenbarligen räcker med att om någon känner sig kränkt, då är sålunda vederbörande det oavsett hela världen skulle gå däremot.

Arne

Senast redigerad av Arne den 2012-03-15 klockan 12:33. Anledning: Taftologi
Svara med citat
Gammal 2012-03-15, 12:56
Malina Malina är inte uppkopplad

Magnifico Arne!
Svara med citat
Gammal 2012-03-15, 13:33
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005

Citat:
Modernt? Ja, uppenbarligen. Jag tycker det är rätt skoj med sarkasmer och ironi, men det är inte ok överallt. Funkar här till en viss grad. På Facebook, funkar det inte alls (kanske har jag bara humorbefriade vänner? )
På Twitter däremot. Där funkar det alldeles utmärkt!

/Netwolf
Svara med citat
Gammal 2012-03-15, 14:01
pollebosse pollebosse är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2010

Kalimera fyller ett fantastiskt syfte, att koppla ihop människor som har ett intresse av Grekland. Som ny på sajten kan jag bara uttrycka min glädje att ganska ofta kunna logga in och få ett fönster söderut.
Att inte tala om alla intressanta inlägg och ibland lite ointressanta (men det blir ju mitt eget bekymmer).

Paul
Svara med citat
Gammal 2012-03-15, 23:16
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008

Citat:
Instämmer att det har blivit väldigt mycket ömhudat och lättkränkt. Och i samma takt har många blivit alltmer oroliga för att man trampat någon på tårna med sitt inlägg. I vissa trådar går det ju åt en väldig massa kraft och skrivande bara till att utreda vem som har kränkt vem och på vilket sätt och att sedan be om ursäkt för det. Det har ju till och med gått så långt så att vissa inlägg redan från början kompletteras med en ursäkt i förväg. Kan ju ibland verka lite småroligt men ibland också lite tjafsigt på sandlådenivå. Vem var det som började sprätta sand först?

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
Modernt? Ja, uppenbarligen. Jag tycker det är rätt skoj med sarkasmer och ironi, men det är inte ok överallt. Funkar här till en viss grad. På Facebook, funkar det inte alls (kanske har jag bara humorbefriade vänner? )
På Twitter däremot. Där funkar det alldeles utmärkt!

/Netwolf
Håller med dig Netwolf. Visst blir det lite skojigare och livligare om det får vara med lite sarkasmer och ironi. Självklart inte direkta elakheter. Och att avgöra vad som är lagom får väl i första hand vi medlemmar försöka bedöma, och i sista hand moderatorn. Men visst skulle väl forumet bli väldigt trist om det bara får innehålla kalla fakta och objektiva åsikter.

Masse
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:43.