|
||||
|
||||
Hjälp att hitta hotell vid strand!
Hej!!!!
Nu börjar vi så smått att planera vår resa till grekland. Ska stanna i 2 veckor (augusti) - men har ingen aning var. Vi har haft ett tufft år, och är trötta - vilket gör att det lutar åt en charter resa. Jag har varit inne på alla charterbolag och letat, men hittar inte riktigt det vi söker. Antagligen missar jag - eller så är en del bilder missvisande. Vi önskar ett mysigt hotell (men inte allt för litet, lägenheter) - som ligger precis vid en sandstrand. Alltså ingen väg mellan hotellet och stranden. Det ska även finnas pool. Helst ska stranden vara "typiskt" grekiskt som för mig är ljus/vit sand, turkos vatten och på sidorna ska det vara klippigt. Och inte allt för bred. Jag har hittat hotell vid stranden men det är ofta stränder som är breda och långa (känns det som iallafall). Alltså - stranden och poolen är viktig. Och uppskattas högt att det finns taverner i närheten, och även gångavstånd till en större by där man kan strosa runt på kvällarna !! Men kostnaden ska vara rimlig. Har varit inne och tittat på Lefkas, Zakynthos och korfu. Även naxos. Men tycker inte jag hittar något som ser tillräckligt lockande ut . Kanske är det så att de flesta hotell förutom lyxhotellen inte ligger vid de bästa stränderna. Alla idéer och förslag är högt uppskattade. Förra året åkte vi till Skiathos och jag tyckte mycket om ön. Min man tyckte att den var i minsta laget. Men för mig var det perfekt. Vi har även 3 barn som älskar grekland - som redan lääääängtar!!!!! TACK för er tid. |
|
||||
|
||||
Sv: Hjälp att hitta hotell vid strand!
Hej,
Naxos stad vid Agios Giorgios-stranden kan jag rekommendera, där finns några hotell med strandläget du söker, en underbar strand för barn och gott om tavernor och centrum vid hamnen ligger 10 min promenad bort. Var själv där i somras och trivdes utmärkt, även om vi bodde enklare ett kvarter bakom strandhotellen. /Göran |
|
|||
|
|||
Jag tror att Galaxy hotel på Naxos skulle passa er bra.
//Paittas |
|
||||
|
||||
Tack för tipsen. Ser verkligen vackert ut!
Letade på Apollo (de enda som her charter hit..? ) men hittade inte hotell vid Agios Giorgios. Kanske jag tittade fel. Får in och granska igen. Galaxy Hotel såg också mycket fint ut - men då får man åka och boka på egenhand? Hittade inte detta hotell inom charter utbuden. Börjar luta mer åt Naxos hållet. Har alltiv varit nyfiken på denna ö . Och hört så mycket om den. TACK!!!! |
|
||||
|
||||
Citat:
/Tom |
|
||||
|
||||
Ja, det är de enda som har charter till Naxos. Läs Toms inlägg så hittar du säkert stranden.
|
|
|||
|
|||
Citat:
Ingela |
|
|||
|
|||