|
|||
|
|||
Gångavstånd, mysiga gränder ....
....och fina bad är vad vi är ute efter. Om man bor i Lassi är det gångavstånd till huvustaden som tydligen ska ligga ganska nära?
Är stränderna där fina? Tipps på boende? Eller är det något annat ställe på ön som är bättre. Vi vill bo där det är lite lagom liv = lite shopping, restauranger och några barer, inga discon behövs för oss. |
|
||||
|
||||
Sv: Gångavstånd, mysiga gränder ....
Badstränder i Argostoli är inte att föredra. Men gör som jag bo i Argostoli för där finns både nöjen och resturanger dessutom en fin shopinggata att strosa på. Har man inget fordon och bor i Argostoli så tar man sig lätt till Lassi där det finns många bra stränder och även där bra tavernor.
PANAKAKIS |
|
||||
|
||||
Hej!
Håller med Panakakis. Vi brukar dock bo i Lassi, de senaste åren i den norra delen. Då är det verkligen inte långt att promenera för att ta sig in till Argostoli. (Vi har även haft barnvagn med oss). Bor man på "bergssidan" så får man många gånger en fin havsutsikt också. På natten brukar vi oftast ta en taxi hem till hotellet. Alla fina stränder i Lassi ligger dessutom på bekvämt gångavstånd. Lassi har även många restauranger om man vill stanna kvar i byn. För kvällsaktiviter och shopping är ju annars Argostoli att föredra totalt sett. //Conny |
|
|||
|
|||
Hur lång tid tar det från Lassi, lassi hotell om du vet vart det ligger/har bott där, att gå till de olika stränderna?? Till exempel Makris gialos och platis gialos? Sägs att stranden närmast lassi hotell ska vara rätt sunkig så är sugen på att ta mig till de finare stränderna!
/ Emma |
|
||||
|
||||
Citat:
PANAKAKIS |
|
|||
|
|||
Vi har bott två gånger på Silo i Lassi som är ett supermysigt lägenhetshotell. Då bor man 2 minuter från en liten strand och cirka 5 minuter från fina Makris Gialos. I själva Lassi finns en och annan OK taverna, men de bästa restaurangerna ligger i Argostoli. Man kan förstås promenera, men vi tyckte att det var väl långt att traska, så vi tog oftast taxi (kostade runt 30-40kr när vi var där för några år sedan).
|
|
|||
|
|||
Hej!
Jag tycker inte att det är för långt att gå in till Argostoli men...grekerna kör ju som bekant som biltjuvar. Jag tyckte att precis när man gått nedför backen, strax innan man kommer in i Argostoli, är det väldigt smalt och lite obehagligt att gå. Annars är det ok. Jag hade däremot aldrig vågat gå där med barnvagn. Men det är ju jag det! |
|
|