![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Det är egentligen ganska opraktiskt att åka från Rafina till Naxos förutom i högsäsong då det går båtar på den rutten. Det brukar gå att ta sej till Paros, sedan är det många båtar över till Naxos därifrån, annars blir det byte på Mykonos som KR skriver.
Mvh Janérik |
|
|||
|
|||
![]()
Tur jag inte betalat hotellet då om jag nu ska ändra mig till Pireus. Anledningen till att jag valde Rafina är att i stort sett ingen är positivt inställd till Pireus.
När börjar Högsäsongen? |
|
||||
|
||||
![]()
Jag tror inte att det under senaste åren funnits direktbåtar Rafina-Naxos. Alltså inte heller under högsäsong.
|
|
|||
|
|||
![]()
laero har rätt!
2007 gick båtar den vägen men jag tror det var sista året. Jag har ju varit på Tinos 2 ggr per år sen 2008 och då har det inte funnits båt till Naxos från Rafina. Båten går Rafina, Andros, Tinos, Mykonos och sen tillbaks. Lissi |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Förra året var jag förstås inte mitt i högsäsong på Tinos så det måste varit under en kortare tid då. Det var inte meningen att luras
![]() Det ska bli spännande att se i sommar om den går. Lissi |
|
|||
|
|||
![]()
Du råkar inte veta vad det färjebolaget heter? Eller det heter kanske Super Ferry?
|
|
||||
|
||||
![]()
Golden Star
|
|
|||
|
|||
![]()
Jag tycker det är helt OK med en övernattning i Pireus. Man kan hitta flera bra ställe att äta och man är på plats på morgonen - så klart det är varmt, mycket avgaser osv - men nära till båtarna. Från en som fått ändra planer helt pga inställt flyg - skulle varit framme vid 14.30 o nu fått ny flygtid o framme först 18.10. Så kan det bli! Men det är ju lite av charmen - allt går inte alltid som på räls. Sen blir det båt till Paros.
/Ingrid |
![]() |
|
|