|
|||
|
|||
Sv: Våren är äntligen här – på riktigt!
Visst är det helt underbart med dessa vårdagar.
Igår var det premiär för oss att åka nedcabbat till Öland och Jordtorpsåsen. Där ställde vi bilen vid Gråborg och gick sen promenad på ett par timmar i solen innan det blev för sankt för oss i de gympaskor vi gick i. Vitsippor såg vi inga men däremot blåsippor, vårlök och en gul blomma som låg efter marken med hela "ansiktet" mot solen. Inte solvända, inte vintergäck, inte gulsippa....men fin är den. Här kommer några bilder från vår vandring som avslutades med medhavd lunch i gröngräset Gråborg från lite avstånd S:t Knuts kapell Lissi |
|
||||
|
||||
Och här i Umeå yrde snön en stund i afton.
Olika falla ödets lotter! Birgitta. |
|
||||
|
||||
Vi har grillat och ätit ute 2 dagar nu Vitsippor och sädesärlor har synts till här också...så härligt!
Malin |
|
||||
|
||||
Jättefina bilder, våren ÄR härlig.
Lissi, den gula blomman heter SVALÖRT. Irene |
|
|||
|
|||
Citat:
Men jag får väl säga att "Jag ÄR inte smartare än en 5:e klassare" Lissi |
|
||||
|
||||
Härlig värme uppe i vår gamla stuga , solen var så varm vid husväggen så kläderna åkte mer och mer av. Slutade med att vi satt med linne samt kort byxor . Bruna blev vi men satt bara en kort stund . Oj så skönt med fågelkvitter samt grodor som kväkte från bäcken .
Hemma i villan nu , sol i dag med men nu ska vi ut och städa bort vintern . Laddat kaffekokaren samt krängt på mig trädgårdjeansen så nu är det dags få fint på tomten . Ut och njut i vårsolen ! Birgitta |
|
||||
|
||||
Idag fick även vi i väster vår, de tidigare vårdagarna har varit dimmiga, men idag strålar solen från en klarblå himmel, underbart
|
|
|