|
|||
|
|||
Tipps Rhodos Stad?
Vi skall till Rhodos stad den 27/5. Det var 18 år sedan sist vi var där. Så vi undrar har det hänt mycket sen sist? Finns det tipps om bra matställen (grekställen), stränder (bra) i närheten av African Hotell och andra upplevelser?
Det skall bli skönt med lite "för" semester innan vi åker till Karpathos i slutet av augusti/september. seaside |
|
||||
|
||||
Sv: Tipps Rhodos Stad?
Får jag komma med ett förslag. Gå ner till Mandrakihamnen, ta snabbfärjan Sea Star och åk till Tilos över en natt. Underbar mat och lugnt och stilla.
|
|
||||
|
||||
Bra tips, måste man boka rum? Eller går det få tag på ett på kajen?Är på Rhodos sista halvan av juni o funderar på att ta den trippen. Eller går det att åka över dan bara?
|
|
||||
|
||||
Citat:
Ann-Kristin |
|
|||
|
|||
Tack för tippsen men i år blir det inget Tilos för vi skall bara vara på Rhodos en vecka och ingen stress. Bara sola, läsa, bada och äta god mat.
Seaside |
|
|||
|
|||
Glömde en sak! Vet någon om det finns en bra karta på nätet på Rhodos stad. Vet att det går att köpa när vi kommer dit men vill titta på en bra karta innan vi åker.
Seaside |
|
||||
|
||||
Här finns en. Zooma in för att komma närmare.
|
|
|||
|
|||
Hallo - prøver igjen...har ingen konkrete tips, har bare samlet litt info herifra i håp om å kunne reise innom Rhodos om ikke lenge, i så fall ny erfaring .
Linken under gjelder bl.a. busstider/destinasjoner (pluss også attraksjoner, ferger til andre øyer etc) på Rhodos - for 2011, men den vil forhåpentligvis snart oppdateres. Kanskje noe for dere? http://www.ando.gr/eot/eng/info.htm |
|
|||
|
|||
En bra resturang är Niochori, stavningen är nog fel men på ett ungefär är det så. N. ligger om man går in i gatan bredvid resturang Red. Bra mat och här äter även greker men betydligt senare än vi turister.
Thomas |
|
|||
|
|||
Hej Seaside,
Om du bor i Varberg så finns det karta å info hos mig, jag bor på Prästakullegatan 1 och telefon 0739877918. Hälsningar bengt |
|
|