|
||||
|
||||
Greklands flora
För er som är intresserade av Greklands flora vill jag gärna tipsa om en sida med fantastiska bilder och mycket information. Den listar 530 av de arter som finns på Tilos och alla foton är tagna där.
http://www.tilo-botanica.eu/Tilo_Bot...-Botanica.html Om man klickar på Scientific names så kommer man till ett index som i alfabetisk ordning listar de olika arterna. Tyvärr måste man veta det latinska namnet om man vill se en speciell art. De flesta arter presenteras med foton tagna under olika tider av året, vilket gör att man kan se både blommor, frukter, fröställningar osv. Tänk så många vackra växter det finns....och så många man känner igen! Ann-Kristin |
|
|||
|
|||
Sv: Greklands flora
Det var en glad nyhet !!
|
|
||||
|
||||
Det är helt fantastiskt att det finns så många arter på denna lilla ö. Fick tips om sidan i höstas när vi var där. Men har glömt bort den. Tack för påminnelsen!
|
|
||||
|
||||
Tack för tipset, Annki! Nu blev jag förstås sugen på att åka till Tilos på våren för att få uppleva all blomprakt. Redan i höstas, när jag var där, tänkte jag, att det måste vara fint, när det blommar i Eristosdalen, som är så bördig.
Men det får bli nästa år. Nu på lördag reser jag med Temaresor för att uppleva Aten och de antika platserna på fastlandet. |
|
|