![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Vanskelig tittel på tråden, men poenget med denne er: Hvis man flyr til et sted i Hellas og mellomlander i Athen på vei til og eller fra sitt endelige mål så har man rett til refusjon på hva som kalles: Athens Airport Develpment Fund. Denne utgjør 12 euro per person hver vei så hvis man er en familie på fire så betyr dette totalt 96 euro som jo er litt penger. Følgende link gir oppskriften:
http://travel.creteforyou.com/aadf_reclaim.pdf Jeg gjorde dette i februar da vi mellomlandet i Athen på vei til/fra Kreta og det fungerte greit. Ved ankomst Athen på vei til Kreta så gikk vi til Aegeans deks og fikk skrevet om billetten og ble refundert 12 euro per person på kredittkortet jeg hadde betalt billettene med. Representanten fra Aegean var usedvanlig sur uten at jeg vet hvorfor, og han var ikke travel med annet arbeid! Da vi kom hjem sendte jeg en mail til Lufthansa (vi fløy med Lufthansa fra Athen til Oslo) og de ba meg sende dem dokumentasjonen som jeg gjorde og har nå fått pengene overført til min norske konto. Med andre ord så fungerer dette selv om flyselskapene ikke er så glad for dette. |
|
|||
|
|||
![]()
Jag har en mailväxling med SAS om de dubbla avgifterna och de vägrar betala tillbaka.Vet du var jag kan hitta mer fakta?Var kommer reglerna från?
|
|
|||
|
|||
![]()
Kan inte regeln i detalj och vet ej heller var man man hitta mer info, men, i stora drag går det hela ut på att man inte ska betala vissa startavgifter och skatter om man mellanlandar och byter flyg inom ett visst antal timmar.
Dessa dubbla kostnader uppstår när man köper separata biljetter eftersom det avresande bolaget naturligtvis ej har någon vetskap om att psgr har landat några timmar tidigare. Därför kan man kräva tillbaka dessa pengar i efterhand. Köper man en genomgående biljett uppstår ej denna dubbla kostnad. |
|
|||
|
|||
![]()
Jeg har nå fått igjen pengene fra Lufthansa etter at jeg sendte dem den dokumentasjonen de ba om. Jeg har fulgt den fremgangsmåte jeg beskrev i mitt første innlegg og med basis i den linken jeg viste til. Med andre ord har jeg fått igjen fra Aegean på vei ned og fra Lufthansa på vei hjem og uten noen diskusjoner så det fungerer.
|
![]() |
|
|