Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Santorini

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-04-25, 10:17
Ingela A Ingela A är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2011
Standard Sv: Båtar Santorini -Ios 9 juni efter kl 15.30

Hej
Janérik har rätt i att man inte behöver boka i juni och att det kommer stå folk på flygplatsen och erbjuda billiga hotell. Nackdelen med det är att man ju aldrig vet exakt var man hamnar. För även om dom säger "i Fira" kan det ju ligga i utkanten eller tom utanför Fira även om det faktiskt tillhör Fira! Ni kan riskera att hyra billigt hotell på det sättet och då får ni ju transfer dit också. Men ha då en egen karta med er över Fira/Karterados att visa upp så ni blir på det klara med exakt var hotellen ligger.

Den här kartan är bra: http://www.santorini-hotels.info/san...i-fira-map.htm Om hotellet ligger inom denna karta är det ok! Karterados ligger på vägen mot Kamari-airport och det tar bara 15 min och gå in till Fira och calderan med sin fantastiska utsikt! Och Firostefani till Fira tar också ca 15 min.

Ingela
Svara med citat
Gammal 2012-04-25, 14:44
Ioslinas avatar
Ioslina Ioslina är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2006

.......tusen tack!!........vad glad man blir över all hjälp, dessutom spontan hjälp, bara så här hux flux några veckor efter mitt inlägg! Tusen tack för tipsen! ska skriva ut kartan..... vad heter stället med den fina utsiktsplatsen över den fina solnedgången....var ser man den bäst??
så ni tror man kommer billigare undan att bara ta ett rum då??
Tänkte annars att vi bokar ju det här rummet, 45€ för oss tre, med gratis transfer till hamnen. som annars kostar ca 25€.........
Svara med citat
Gammal 2012-04-26, 08:30

Ioslina.
Jag tror faktiskt inte att ni kan hitta ett bättre hotell än Pension Stella som är ett utmärkt hotell för det priset och för vad det är. Som jag sa, ni kan ju riskera med eftersom ni även behöver ett rum för 3 tycker jag 45 är ett utmärkt pris!

Jag tittade också här och det finns många alternativ för trippelrum, se ex Villa Popi med gratis pick up från flygplatsen, bara 34 euros för trippel och 38 som includerar gratis avbokning! http://www.booking.com/searchresults...ajax_filters=1

Senast redigerad av Ingela A den 2012-04-26 klockan 08:36.
Svara med citat
Gammal 2012-04-26, 12:31
Ioslinas avatar
Ioslina Ioslina är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2006

Tusen tack för svar! Vilket engagemang!! Vi ska fundera hur vi gör..men jag håller med dig!!
Svara med citat
Gammal 2012-04-28, 19:07

Citat:
Ursprungligen postat av Ioslina Visa inlägg
Tusen tack för svar! Vilket engagemang!! Vi ska fundera hur vi gör..men jag håller med dig!!
Ioslina, det är bara kul att hjälpa till och jag börjar inte jobba förrän 1 Maj så har gott om tid!

Ingela
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:50.