Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Naxos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-01-24, 12:17
guleböj guleböj är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2010
Standard Långgrunda sandstränder?

Vi vill åka till Naxos i sommar med våra barn som är 3,5 och 5,5 år. Vi vill ha sandstränder som är långgrunda. Var är det bäst att vi bor då? Jag beställde en resa till Agios Propokios (eller hur det nu stavas) men så såg jag att det blir djupt ganska fort där? Stämmer det? Är det bäst för oss att vara i Naxos stad? Jag tycker att det ser så fint ut vid Agios Prookios, Agia Anna och Plaka så jag skulle gärna åka dit om sandstranden är långgrund? Tacksam för svar!

Med vänlig hälsning
Magdalena
Svara med citat
Gammal 2012-01-24, 12:58
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005
Standard Sv: Långgrunda sandstränder?

Väljer du St Georges stranden i Naxos stad, så är den perfa för småbarn. Den är långgrund. Samma med Plaka, bortanför Agia Anna. Den minns jag som relativt långgrund.

/Wolfen
Svara med citat
Gammal 2012-01-24, 20:37
Zappas avatar
Zappa Zappa är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Nja, jag håller med till vissa delar.
Agios Georgios inne i stan är väldigt långgrund, perfekt för små barn. Däremot skulle jag vilja påstå att både Ag. Prokopios, Ag. Anna och Plaka blir djupa rätt fort.

/Z
Svara med citat
Gammal 2012-01-25, 09:57
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av guleböj Visa inlägg
Vi vill åka till Naxos i sommar med våra barn som är 3,5 och 5,5 år. Vi vill ha sandstränder som är långgrunda. Var är det bäst att vi bor då?

Agios Georgios, eller S:t George om en del säger, är extremt långgrund, passar ypperligt för små barn.
Svara med citat
Gammal 2012-03-26, 13:05
inhas avatar
inha inha är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg

Agios Georgios, eller S:t George om en del säger, är extremt långgrund, passar ypperligt för små barn.

Vilket är en mycket härligt strand och rekommenderas!
Svara med citat
Gammal 2012-03-26, 13:53
Ponika Ponika är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2011

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg

Vilken bra och talande bild
Svara med citat
Gammal 2012-04-04, 20:07
catinka catinka är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2010

Hej, det kan tyvärr vara risk för avloppsutsläpp på St George stranden Det hände oss 2010, hela stranden stängdes av och det luktade inte "hallon" precis så sen dess har vi inte badat där, men efter att en grävmaskin vänt ner skiten på sanden var det fritt att bada igen Vi har varit i Agios Prokopios med en 1 åring och 4 åring och det har funkat bra,de sitter ju bara vid vattenbrynet ändå, och vattnet är ju mycket bättre där.
Svara med citat
Gammal 2012-04-22, 08:03
kize kize är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Vattnet i Prokopios är mkt klarare än inne i stan. Det blir rätt fort djupt men vi har under åren sett många familjer med små barn vid stranden. Förra året hade vi med oss vårt barnbarn som då var 3 år. Hon trivdes som ficken i vattnet, där hon flöt omkring med sina "muskler" på överarmarna. Inga problem alls om man bra har uppsikt över dem!
Har hört många som badat inne i stan och sedan kommit ut till Prokopios och sagt "varför kom vi inte hit tidigare!".

Kicki
Svara med citat
Gammal 2012-04-25, 22:11
Ponika Ponika är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2011

Citat:
Ursprungligen postat av catinka Visa inlägg
Hej, det kan tyvärr vara risk för avloppsutsläpp på St George stranden Det hände oss 2010, hela stranden stängdes av och det luktade inte "hallon" precis så sen dess har vi inte badat där, men efter att en grävmaskin vänt ner skiten på sanden var det fritt att bada igen Vi har varit i Agios Prokopios med en 1 åring och 4 åring och det har funkat bra,de sitter ju bara vid vattenbrynet ändå, och vattnet är ju mycket bättre där.

Då var jag oxå där
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:23.