Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-04-20, 13:55
HelgeW HelgeW är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2008
Standard Reise mellom Tilos og Symi

Flyr 20. juni til Rhodos, og planen er noen dager på Tilos, videre til Symi noen dager før kursen settes for Cycladene via Astypalea.

Hvilke muligheter finnes for ferjer mellom Tilos og Symi, og fra Symi til Astypala?
Svara med citat
Gammal 2012-04-20, 14:09
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Reise mellom Tilos og Symi

Då mitt inlägg inte stämmer tar jag bort det

Senast redigerad av Lissi den 2012-04-20 klockan 14:43. Anledning: Oriktig uppgift
Svara med citat
Gammal 2012-04-20, 14:35
Aase Aase är inte uppkopplad

Hej
Förra året gick Tilos egen katamaran vissa turer till Symi också så visst kan man åka mellan. Jag tror att även storfärjan gick till Symi innan Tilos.
För många år sedan åkte vi till Symi för att ta ut pengar då inte Tilos ännu hade fått någon bankomat och då kunde man också åka mellan. Alltså är jag nästan helt säker att man kan åka mellan Symi och Tilos. Toll Astypalea tror jag däremot att det är trixigare.

Åse
Svara med citat
Gammal 2012-04-20, 14:44
HelgeW HelgeW är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2008

Takker for svarene. Jeg har funnet en link med diverse fergeforbindlser i Dodekanesene: http://www.greeceathensaegeaninfo.co...dules/symi.htm
Hvis ikke opsettet her stemmer får vi bruke Rhodos som knutepunkt.

Helge
Svara med citat
Gammal 2012-04-20, 16:38
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av HelgeW Visa inlägg
Takker for svarene. Jeg har funnet en link med diverse fergeforbindlser i Dodekanesene
Den tidtabellen är gammal. Flera av båtarna som finns med där är tagna ur trafik, och är skrotade. Det går inte alltid att lita på statiska tidtabeller. Kolla på på GTP, eller OpenSeas.

Jag har åkt mellan Tilos och Symi, men den färjan (Proteus) gick inte förra året.
Svara med citat
Gammal 2012-04-20, 16:40
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad

Sist vi var på disse øyene, sept 2005, var det ikke forbindelse mellom Symi og Tilos, vi måtte ta turen via Rhodos
Svara med citat
Gammal 2012-04-26, 09:48
MortenOSlashs avatar
MortenOSlash MortenOSlash är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2012

Eg har vore på Tilos to turar i 2010 og 2011, båe gonger to veker i månadsskiftet mai/juni. Sist år reiste me på overnattingstur til Symi midt under opphaldet.

Litt forenkla sagt så er min erfaring at rutetidene endrar seg litt frå veke til veke gjennom sesongen på alt utanom Blue Star Ferries, men det går nesten dagleg ein eller annan tur mellom øyene, om ikkje alltid båe vegar kvar dag. I verste fall kan ein ofte ta turen via Rodos, eventuelt med båtbytte der. (Merk at det er rundt ein kilometer mellom hurtigbåtkaia og kaia til Blue Star Ferries på Rodos.)

Som nordiske borgarar er me vant til systematikk og førutseielege rutetider med hyppige avgangar, sjølv på små øyer. Det er visst ikkje heilt slik i Hellas. ;o)
Svara med citat
Gammal 2012-04-26, 11:25
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004

Resebyrån Stefanakis på Tilos har en tidtabell som stämmer och uppdateras ofta. Den finns här.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:57.