Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Monica Pizanias hörna

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-05-08, 15:50
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard Avslaget...

...känns det efter valet, ingen vill ens prata om eländet, jo, dom som fick mer röster än dom drömt om och som förmodligen inte kan hantera situationen...

Idag ska Tsipras få visa om han kan mer än snacka. Jag bryr mig inte om att titta på TV idag, sammanfattning kommer ju i alla kanaler i kväll i alla fall. Han är ung och snygg och talför, grabben, men jag undrar just hur mycket det väger i den här sortens politik. Kanske han kommer att finna att han inte riktigt räcker till, det är lätt att vara i opposition...men...

"Såg du den där typen som är ledare för Chrysi Avgi" sa tjejen i blomstehandeln, " jag ryser vid bara tanken på att såna kan ingå i en regering".
Nog såg jag, och rös gjorde jag också. En grovhuggen man med hård röst och bamsetyper som livvakter eller liknande, som krävde att journalisterna skulle stå upp när gubben kom in på presskonferensen. Men dom gick ut i stället. Den mannen vill jag inte lära känna ens på håll.

Baksmälla alltså, generell baksmälla.

Tjejen i blomstehandlen hade massor att erbjuda och som vanligt när jag råkar ha några euro kvar kan jag inte stå emot. Snart finns det inte plats för mer. Vi fick en vacker ros av en gästande vän, den har fått rötterna i en hel säck med jord nu. Så satte vi fyra nya vinrankor, krukodlade, för de första vi satte i våras har inte tagit sig.
Kaprifolen blommar för fullt och pelargonerna är jättefrodiga.

Snart kommer den tuffa värmen , då gräset torkar bort och man måste vattna sina älsklingar. Men just nu är det alldeles lagom varmt:
Man kan gå barfota på stengolven.
Man kan köra moppe utan jacka.
Man kan ha fönsten öppna (om man har bra myggnät)
Man svettas inte, törstar inte, orkar röra sig.

Jag tar min kaffekopp och sätter mig ute och kelar med kattungen och lyssnar på sommarljuden.
Svara med citat
Gammal 2012-05-08, 16:09
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Avslaget...

Citat:
Ursprungligen postat av Monica P Visa inlägg

Jag tar min kaffekopp och sätter mig ute och kelar med kattungen och lyssnar på sommarljuden.
Så klokt du skriver och nu kan Du ju som sagt inte göra mer än att njuta av naturen och sommarljuden. Tack för alla Dina klokskaper!

Lissi
Svara med citat
Gammal 2012-05-08, 18:21
Smultron Smultron är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2006
Standard Re: Avslaget...

Jag säger också tack för dina kloka reflektioner och dina uttrycksfulla stämningsbeskrivningar, Monica. Du skriver så bra!

Det är skönt med sådana rapporter "inifrån" som komplement till allt som man läser och hör i media.
Svara med citat
Gammal 2012-05-08, 19:37
kirtor kirtor är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Som vanlig kloke og gode ord fra deg Monica. Vi lever i spenning om hva som vil skje. Det må vel nødvendigvis blir omvalg. Spennende tider ja, men reise til Kalymnos, ja det skal vi!!
Svara med citat
Gammal 2012-05-08, 20:11
KRs avatar
KR KR är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2011

Det är både sorgligt och vackert det du skriver.
Var rädd om dig o hälsa maken.
//
KR
Svara med citat
Gammal 2012-05-08, 20:57
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007

Jorunn, gärna det!

Kattungen är en hittekatt som maken kom hem med, vi har ju bara elva andra...denna är en otrolig tuffing, en tvärhand hög, men först till maten och kavat som få. Jag kallar den Orfanoula-"föräldralös"- och den har redan skaffat sig en extrapappa -vår jättelika röda Kokkinoulis , som är snäll som ingen annan. Kattungen, troligen en hona, är ungefär lika stor som hans huvud, och har charmat den godlynte Kokkinoulis. Der ser rätt lustigt ut när de leker.
Svara med citat
Gammal 2012-05-08, 21:25
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Så gott för lilla katten och ha en stor och trygg "pappa"

Riitta
Svara med citat
Gammal 2012-05-08, 22:03
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005

Tack för din levande beskrivning, som vanligt. Härligt att få en liten dos grekvardag till livs.

/Netwolf
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:51.