|
|||
|
|||
Ponormos hotel??
Jag har bott på Ponormos (eller Panormos?) i dubbelrum, det var inte helt ok, mer än läget. Nu vill jag boka en resa till Naxos i Juli nästa år och har börjat kolla på hotel.
Jag undrar om någon har bott i lägenheterna på Ponormos? Som sagt, bubbelrummet var sunkigt. Tänkte stanna i 2 veckor och det skiljer i pris ca 4000 kr från detta lägenhetshotel med Spiros. Någon som har erfarenhet av detta hotel? |
|
||||
|
||||
Sv: Ponormos hotel??
Lägenheten i sig var OK men utsikten från balkongen var rakt in i en husvägg.
Jag hade inte valt det igen. // KR |
|
||||
|
||||
Jag bodde för några år sedan i en trevlig liten lägenhet på Oniro med en fantastisk utsikt över bukten och ett trevligt ägarpar. Kanske ett alternativ att titta på.
Eva |
|
|||
|
|||
Jag har bott på flera trevliga ställen i närheten. Bokar du resa via Apollo eller åker du på egen hand?
|
|
||||
|
||||
Jag tycker att Spiros är fräschare, trots lite längre till stranden. Spiros har dessutom pool, om det lockar.
Men smaken är ju olika Och jag vill tillägga att jag har inte bott på hotellen själv, men mina föräldrar har bott på både Spiros och Panormos. Kolla annars Hotel Akrogiali (nära Panormos). Fräscha, stora ljusa rum med helt nyrenoverade badrum. Hotel Kymata (nästan intill Akrogiali) verkar också fint. |
|
|||
|
|||
Jo det var samma läga från rummet vi bodde i, rakt in i en husvägg.
|
|
|||
|
|||
Citat:
Ok kan kolla på detta |
|
|||
|
|||
Citat:
Gillar även Thomais, fint rum med nära till stranden, men är som sagt ca 4000 kr dyrare än Panormos...jag blir lite kluven..bra hotel och liite längre från stranden och stan, eller lite dåligare hotel-riktigt nära stranden och närmre till stan... |
|
|||
|
|||
Citat:
Ok jo Spiros e fräscht. Lite lustigt med läget på Spiros, man måste lixom gå runt hotellet brevid, för man får ju inte gå igenom det hotellet för att komma till stranden...men men , det blir väl ett himla spring på hotellet brevid annars. Känner inte igen hotellen du skrev om sist, dom ingår nog inte i Apollos utbud, men bokar man själv, så kan man ju välja dom. Tack för tips! |
|
|||
|
|||
På Thomais bodde jag i år för 45 euro per natt i dubbelstudio. Men det var under lågsäsong, så jag gissar att de ligger runt 60 mitt i sommaren. Bodde även en period på Kalergis intill. Något dyrare, men läget är kanonbra.
Thomais har Även gått att boka via Apollo, men jag pratade med ägaren och hon tänkte inte fortsätta med Apollo. |
|
|||
|
|||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Bodde på Spiros i somras var väldigt nöjd. Fräscht, pool, samt nära till stranden och Naxos promenadstråk. Kan inget annat än rekommendera stället.
|
|
|||
|
|||
Tack för svar och tips. Eftersom jag redan varit på Cypern nyss, så fick det bli budget-varianten, och Panormos igen. Jag gillar läget på det hotellet. Närheten till allt. Och, man är ju trots allt inte på hotellet såå mycket
|
|
|