![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Har nu bokat en resa i Juli på Maria Beach i Kastelli för mej och min 17 åriga dotter.Undrar nu hur det är där och hur man lättast tar sig till Elafonissi.?Är det mycket trafik i Kastelli och dit bort eller är det någolunda lätt att hyra en bil och köra dit bort?Gillar inte i vanliga fall trafiken i Grekland och undrar därför om det e lite mindre o lugnare där.
Jätte tacksam för svar av någon eller några som har erfarenhet av detta. Carina ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Ha det! |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() Nåväl, tidåtgången beror lite på vilken väg du tar, men drygt två timmar är nog rimligt, enligt min mening, alltså ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
|
|||
|
|||
![]()
Hej!Okey det är så långt dit bort???Fattade i nån tråd att det var en ca 2 tim bussresa från typ Chania..Bra att det var lugnt på den sidan ön o köra bil då,skall kanske göra det.
Ha det gott och Tack för svaren ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
2 timmar behöver inte turen ta, såvida du inte stannar till i någon av de små byarna längs vägen.
Strax efter byn Topolia och tunneln (byggd av tyskarna) finns dessutom en stor grotta Aghia Sofia, som är värd ett besök. Från Kastelli ned till Elafonissos är det det ca 4 - 4.5 mil med helt ok väg, smal ibland men asfalterad utom de sista 200 metrarna ned till själva stranden. Du kan välja den andra vägen längs kusten hem så kommer ni att passera även Falassarna Det ligger en taverna på vänster hand precis före nedfarten till stranden börjar och har ni tur så kan man där få uppleva en fantastisk solnedgång samtidigt med ett gott mål mat. Bara ett förslag! God tur! lars Kriti stin kardia mou |
|
||||
|
||||
![]()
I juli är det mycket turister på Kreta så det kan vara ganska mycket trafik på vägarna. Jag har inte åkt exakt den här sträckan utan åkt från Rethymnon till Elafonissi dock med grek vid ratten. Många turister kör ju bil i Grekland så är du körvan här hemma är det säkert ok men räkna med ett annat tempo och hyr en bra bil.
Eva |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
De här vyerna har ni att se fram emot. Vi körde ner mot Agriafisi och Amygdalokefali så sent som den 15/3. Vägen är, som Lars nämner, smal och vindlande och man ligger på ytterkanten mot stupen. För de nervklena är det oftast bättre att köra den nyare, och bredare, vägen Kastelli-Kefali till Elafonisi och ta den smala vägen hem igen. Kikh |
|
|||
|
|||
![]()
Hej och Tack för alla svar.Verkar som om det är för hemska vägar för mej att åka dit på egen hand,jag kan ju gärna inte blunda om det blir hemska stup om det är jag som kör haha.Får nog ta en båt om det går turer dit från Kastelli.
Bilden såg väldigt lurig ut med dom vägarna hualigen.. Ha det gott allihopa. Carina |
|
||||
|
||||
![]() Just därför ska ni köra "nerifrån och upp! ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Stämmer gott att köra är inte så kul speciellt om man möter bussar mm Det går buss varje dag iaf från chania till elafonisi och hem igen på em.... hoppas ni får det fint!!
|
|
||||
|
||||
![]()
Vi bodde för två år sen i kastelli tog bussen från Kastelli till elafonissi läskigt ja visst men busschaufören visste vad han gjorde.Från Maria Beach
är det inte långt till buss hållplatsen Elafonissi är en helt fantastisk strand. Trevlig resa ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Pulta har nog redan varit där för frågan ställdes 2010
![]() ![]() Lissi |
![]() |
|
|