Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-05-22, 20:55
IdaKimIsak IdaKimIsak är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2011
Standard Gerani (Blue village)

Ska för första gången åka på riktig charter med Bamseklubb, stora pooler och all inclusive... Är inte övertygad om att det är rätt för oss vuxna men sonen som fyller tre år i sommar kommer nog att stortrivas .
Vi ska bo på Atlantica Creta paradise i Gerani, någon som kan ge lite information om hotellet eller orten? Har förstått att jag som ääälskar stränder(särskilt de på Skiathos!) antagligen inte kommer bli imponerad av stranden vid hotellet..? Vill nog egentligen bara ha lite "pepp" och bli övertalad att vi inte gjort fel val denna sommar
Svara med citat
Gammal 2012-05-23, 06:17
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Gerani (Blue village)

Vi gick förbi dessa hotellanläggningar här om dagen. Vår treåring blev inte speciellt imponerad, hon tyckte att det kan inte vara vårt hotell, det är alldeles för stort för oss.
Jag klarar inte riktigt av dessa stora anläggningar, även om de ser fina ut och säkert är väldigt funktionella så är det något över hela denna serieproduktion som gör att det inte blir helt rätt.
Vad som naturligtvis är positivt är att det är mycket lättare att resa med barn om de hålls sysselsatta en stor del av tiden. Det kan man också lösa så att man besöker något av dessa hotell som har underhållning, det är bara att äta lite lunch eller nåt först, sedan är man oftast välkommen att delta i det som erbjuds, förutom då sånt som kostar pengar att vara med på. I går var vi på clownföreställning på vårt grannhotell Ideal Beach, ingen klagade fast vår dotter var den som var uppe på scen mest av alla barnen. Men det är klart att om man bor på hotell med underhållning så är det säkert lättare att hänga på flera olika tillställningar om man vill det.
Gerani är en liten by med mest bara hotell, vi har aldrig bott där så jag vet inte hur stranden ser ut nedanför så jag var kanske inte till så mycket hjälp där heller. Det är promenadavstånd till Platanias, ca 1,5 km och där finns allt man kan tänkas behöva.

Mvh Janérik
Svara med citat
Gammal 2012-05-23, 20:51
IdaKimIsak IdaKimIsak är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2011

Tack Janérik!
Har förstått att hotellet är stort och "opersonligt", men jag hopas vi kommer ha trevligt ändå... Fast jag måste erkänna att jag är lite skeptisk. Har planer att hyra bil och åka på lite dagsturer, så vi kommer komma bort från "ståhejet" en del åtminstone. Haha, det låter som jag måste övertala mig själv att det kommer vara värt både semesterpengarna och tiden vi lägger ner på denna resa, vilket jag verkligen hoppas. Sol, bad och en glad son kommer jag iallafall att ha och det får räcka denna sommar
Svara med citat
Gammal 2012-05-23, 22:50
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Det känns lite dumt från min sida att skriva som jag gör, speciellt till en som kanske är ny på forumet. De som varit med länge vet vad jag tycker om det som jag kallar turistindustrier.
Jag gjorde en promenad till Gerani i eftermiddags för att se lite närmare på det hela, tyvärr gick det inte (eller det skulle det säkert gjort om jag försökt) att gå rakt igenom området så jag gick runt det.
Stranden är klappersten närmast vattnet och lite högre upp är det mest sand. Parasollerna är placerade en bra bit upp på stranden och var i dag helt lediga på eftermiddagen. Hotellområdet såg ganska öde ut med bara ett fåtal gäster i rörelse vid 17-tiden. Allt ser i övrigt rent och fräscht ut och det finns bra lekpark inom området. Känns ändå lite konstigt att det var så lite folk där. Kan det verkligen vara så dålig beläggning där som det verkade? Det var en hel del folk som promenerade från Gerani in mot Platanias så det var kanske där många av de boende fanns.
Det känns lite som att jag trycker ner din semesterplanering i stövelskaften, det är inte så roligt och jag hoppas verkligen att området är mera välbesökt längre fram i säsongen då ni ska dit, det tror jag också att det är så du ska inte misströsta för mycket. Det är som sagt nära att promenera till Platanias om ni behöver mera fart, där finns allt ni behöver för er semester.

Mvh Janérik
Svara med citat
Gammal 2012-06-03, 09:51
Stomatol Stomatol är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2009

Jag gick också igenom det området och det verkar vara två hotell som är sammanlänkade på varsin sida av gatan. Det går att gå igenom men man måste gå via "sopstationen" för att kunna komma igenom utan att passera insidan av hotellet. Det är nog precis vad du tror att det är, varken mer eller mindre. Stranden kommer du, som du själv skriver, inte att bli imponerad av.
I vilket fall som helst så är det rent och snyggt, det putsas och fejjas hela morgnarna(min morgonpromenad gick via det hotellet).
Jag skrev precis ett inägg i en annan tråd där jag beskrev min reflektion av detta hotell. Det är nog ganska överensstämmande med dina fördommar
Hursomhelst så kommer det nog att bli kanon! Du har ju redan ställt in dina förväntningar och skulle det visa sig vara outhärdligt (vilket det naturligtvis inte är) så är det ingen som tvingar er att vara kvar där 7*24. Dom har biluthyrining i hotellet. Lite längre bort på gatan mot Platanjas på höger sida (vägg i vägg med en fisk-fots-massage-salong) finns en till som heter Greco och mina snabbtittar så verkar den ha bättre priser. Den var även rekomenderad av en annan här på Kalimera. Nu hyrde jag aldrig någon bil när vi var där så jag har ingen personlig erfarenhet.
Ni kommer att få det alla tiders!
Svara med citat
Gammal 2012-06-04, 10:36
annelie1 annelie1 är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2008

Våra kompisar var där en vecka i mitten av maj och tykte det var ett jättebra hotell. Dom var två barnfamiljer med barn från 6 år och upp till 15, och så var föräldrarna/svärfäräldrarna med. Alla var jättenöjda med sin vecka på Kreta! Ni kommer nog få det toppen!
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:07.