![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag fick precis detta mejl från en hotellägare i Grekland:
I had a phone call from Sweden some days ago and do you know what he asked me? He heard on Swedish news that he had to carry cash with him because our banks have no money! It’s crazy! I think the entire problem caused from the news, this happens everywhere, also English people ask me about this. Nothing changed on us, it’s like we live all the years, and you don’t even feel the crisis on the islands unless you see fewer tourists. All this has to do with the politicians, not the day to day life of Greece. If people ask, please explain to them. |
|
||||
|
||||
![]()
Just precis!!
Arne |
|
|||
|
|||
![]()
Att kånka med sig feta sedelbuntar riskerar bara att stimulera brottsligheten. Se här vad som händer stackars greker som tar ut alla sina besparingar:
http://www.reuters.com/article/2012/...8GNA8Z20120524 |
|
||||
|
||||
![]()
Ja det här med brist på kontanter verkar ha satt sig rejält, pratade med en idag som jag i alla fall fick upplyst om att källan till nyheten är Forex.
Dock har jag ingen större förhoppning om att han förstod vad jag menade med det, han sa bara: Ja där brukar jag växla |
|
|||
|
|||
![]()
Är det någon som har varit på Skopleos de senaste veckorna och vet hur läget är i bankomaterna där?
|
|
||||
|
||||
![]()
Tyvärr cirkulerar det många falska rykten just nu. Det FINNS pengar i bankomaterna i Grekland! Om det inte finns beror det på att de inte har fyllts på. Precis som det kan vara här hemma också.
|
|
|||
|
|||
![]()
En svensk (!) hoteldirektør i "mitt" område fikk mail fra en svensk kvinne om man fikk mat på Kreta. Nei, dette er ingen spøk, men helt sant og jeg har det fra ham selv - first hand.
Enkelte mennesker burde ikke sove i sin seng med tanke på at det er det stedet hvor et flertall dør! |
|
||||
|
||||
![]()
Vi brukar vara på resa bara i en vecka så det har inte varit något problem att ta med sig de pengar vi tänkt oss behöva i kontanter (lätt som en plätt eftersom både Finland och Grekland har euro, åtminstone tillsvidare
![]() Men, i dagens läge skulle åtminstone JAG ta med mig lite extra kontanter för säkerhets skull. Det att det tidigare har funnits pengar och att det finns pengar i bankautomaterna JUST NU behöver inte betyda att situationen inte skulle kunna vara annorlunda om en månad. Beror mycket på vilken tidpunkt man ska resa. Blir det runt valet 17 juni kan det vara lönt att vara extra försiktig. De grekiska bankerna är ju i kris nu redan eftersom folk har börjat ta ut sina besparingar osv. Utan stöd från ECB skulle de inte klara sig (så har åtminstone jag förstått det, korrigera mig om jag har fel). Bäst att följa med situationen så gott man kan och vara lite extra försiktig, det skadar inte. ![]() / Anne |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ingela |
![]() |
|
|