![]() |
|
|||
|
|||
![]()
För den som orkar att gå upp för den branta backen högst upp ovanför Platanias by (eller ta taxi) kan jag rekommendera Kosmos (om ingen redan har sagt det ), som ligger högst upp på toppen. Man går upp på andra våningen ut på verandan. Med tanke på den enorma utsikten och den hyfsade stilen var det mycket prisvärt: 9 euro för en tallrik från grillen - en riktig industriarbetarportion
![]() Inte fullt så högt upp (med utsikt inåt land) ligger verandan Belveder. Där var det en mycket trevlig polsk kock (från Aten) som la upp en blandtallrik med grekiska specialiteter, mycket kött, korv och boureki. Han hade lagt upp så mycket till mig att jag bedömde att tallriken skulle kosta åtminstone 20 euro, så jag beredde mig på att åka tillbaka till Chania för att hämta pengar , men tallriken kostade bara 10 euro ![]() Det var bouzouki-musik och folk dansade , svenskar plus en grek ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ligger inte Vigli högst upp?? Det har det gjort de senaste åren
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Vart ligger cosmos?
Vet ju vart Vigli och Astrea ligger, men kommer inte på vart Cosmos låg. Får testa den i sommar iaf ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Man kan se Kosmos från stranden,med stora skyltar uppe på höjden, klättra på kanten.
|
![]() |
|
|