Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-05-31, 14:30
Orust-Tobbe Orust-Tobbe är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2005
Standard Chania ett par nätter

Halloj där!
Skulle bli väldigt glad åt ett par initierade tips på mysigt hotell (ej flådigt eller lyxigt å så) i gamla delen av Chania. Tänkte boka och ha det klart när vi landar den femtonde juni.
Svara med citat
Gammal 2012-05-31, 14:56
Malina Malina är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Chania ett par nätter

Casa del Amore!
Svara med citat
Gammal 2012-05-31, 16:37

Ser ju lysande ut Malina! Har mejlat dom så får vi se om dom har plats!! Hoppas hoppas...
Svara med citat
Gammal 2012-05-31, 16:52
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad

Har du tur så fungerar Georgs dator på La Casa, men säkrast är ändå att du ringer till George. 0030 6977065993

Betänk också att La Casa bara har sju rum så det är klokt att boka så tidigt som möjligt.

Ska ni åka taxi till La Casa från flyget, då anger ni adressen Theotokoupolo Street så kommer ni rätt. Beräkna 20-25 € för resan.

Arne
Svara med citat
Gammal 2012-05-31, 20:00
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av Orust-Tobbe Visa inlägg
Ser ju lysande ut Malina! Har mejlat dom så får vi se om dom har plats!! Hoppas hoppas...
Försök - om möjligt - att få ett rum mot Odos Theotokoupolo. Det är ljuvligt att sitta på balkongen och titta på folk.
Svara med citat
Gammal 2012-05-31, 20:45
nickelena nickelena är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2009

Rekommenderas varmt även av oss. Vi har också bott där flera gånger.

nickelena
Svara med citat
Gammal 2012-05-31, 22:24

Tack för svaren allihop!! Om det nu är fullt på La Casa de l'Amore finns det då något annat som e okej där i dom krokarna tro?

Senast redigerad av Orust-Tobbe den 2012-05-31 klockan 23:11.
Svara med citat
Gammal 2012-06-01, 09:46
Malina Malina är inte uppkopplad

Man blir alldeles kär i både Casa och Georgios...
Svara med citat
Gammal 2012-06-01, 10:11
Inger Inger är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Ett enkelt men helt ok boende är Vranas studios i gamla stan. Läget är riktigt bra, nära till allt. Hemsida är www.vranas.gr. Ha en trevlig semester
Inger
Svara med citat
Gammal 2012-06-01, 13:46
rickys avatar
ricky ricky är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2005

Vi har bott exakt mitt emot "del Amore" tvärs över gatan.
Stället heter El Greco o har AC och kylskåp. http://www.elgrecohotel.eu/Default.aspx?lang=en

Vi ska själva till Chania imorrn men denna gång ska vi bo några hundra meter från gamla stan på hotel Splanzia men där har varit fullt i flera månader misstänker jag? www.splanzia.com/en/hotel

Lycka till o Trevlig resa!
Svara med citat
Gammal 2012-06-02, 16:53

FIY! Lyckades boka två nätter på La Casa de l'Amore för oss alla fem!!! Jippans!!
Svara med citat
Gammal 2012-06-02, 21:21
pollebosse pollebosse är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2010

Citat:
Ursprungligen postat av Orust-Tobbe Visa inlägg
FIY! Lyckades boka två nätter på La Casa de l'Amore för oss alla fem!!! Jippans!!
Grattis, njut av tillvaron!
Svara med citat
Gammal 2012-06-03, 00:46
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Arne Visa inlägg
Har du tur så fungerar Georgs dator på La Casa, men säkrast är ändå att du ringer till George. 0030 6977065993
Arne
Detta är nånting jag inte kan förstå med grekiska hotellägare. Om de visar sin mailadress nånstans får de f_n i mej se till att svara på sina mail om de ska få mej som gäst. Får jag inget svar så hittar jag ett annat hotell om det så skulle ha varit grattis på det som inte svarade.

Mvh Janérik
Svara med citat
Gammal 2012-06-03, 09:36
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad

Den stackars George på La Casa har det inte lätt. Senast vi bodde på La Casa då ondgjorde sig George över att den senaste veckan omöjligen kunde komma in på sitt epostkonto.

Tacka för det, han hade råkat trycka på caps lock-tangenten och därför blev det bara stora bokstäver. Jag fixade detta till Georges stora förnöjelse samt gav instruktion för framtida behov.

Som tack erhöll vi en flaska av Georgs egentillverkade olivolja. Den oljan är väldigt god och smakrik. Ni som ska bo hos George ska låta honom veta att hans olja är mycket känd för den fina kvaliteten. Räkna då med att George förärar er en gratisflaska.

Arne
Svara med citat
Gammal 2012-06-03, 15:31
rickys avatar
ricky ricky är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2005

vi har nu bott vår första natt på Splanzia. Trevlig familj som äger. De bjuder på frukt o vin på rummet, iaf första dan. Har aldrig varit med om förut att få lagad serverad frukost. Vi fick småpajer, feta med grönsaker, färskpressad apelsinjuice, en korg med bröd smör o marmelad. sedan fick man välja på stekt ägg eller omelett, jag sade att de fick lägga i vad dom ville o jag har aldrig fått så mycket fyllning nån gång i en omelett. Vi har även en balkong på 54 kvm, dock utan utsikt. imorgon blir det nog till att köpa en egen madrass då sängen är lika hård som vanligt. Lagom med turister nu o kan ana att här är fullt hus om en månad. Vädret är supergott. inte speciellt dyrt heller, vi åt på Elas igår som inte är känt för att vara billigt. vin, ouzo o flera smårätter gick på 30€, billigt! Drack en grekkaffe o två fix på ett ställe idag =7€, var på ett annat ställe där vi fick en grekkaffe o en dubbel espresso för 3,50€. Har nu provat micro/ekologiska ölen Retymnian blonde som var väldigt god. Fyllig utan att vara tung eller krävande, lite smågrumligvar den också då den är ofiltrerad..Plus för bra bredband. kunde t.o.m. se V75 (hade starthäst) utan avbrott.

Senast redigerad av ricky den 2012-06-03 klockan 15:37.
Svara med citat
Gammal 2012-06-03, 15:55
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Arne Visa inlägg
Den stackars George på La Casa har det inte lätt. Senast vi bodde på La Casa då ondgjorde sig George över att den senaste veckan omöjligen kunde komma in på sitt epostkonto.

Arne
Visst, de kanske har det svårt med vissa saker men det ska inte vi kunder behöva veta om. Skickar jag ett mail som jag inte får svar på så ringer jag inte och frågar varför jag inte fått svar, de har helt enkelt valt bort en kundkategori och det råkar kanske vara just den kategori jag ingår i.

Mvh Janérik
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:22.