|
|||
|
|||
Förbindelser mellan Rafina & Pireus
Hej!
Jag har bokat övernattning i Rafina, vi åker imorgon 4/6, men det verkar som att det är enklare och billigare att ta Blue Ferries från Pireus till Naxos den 5/6. Är det bra bussförbindelser mellan Rafina och Pireus tidigt på mrogonen? Färjan går 7.25 och jag vet inte hur lång tid inan man måste vara vid båthamnen? Tacksam för svar idag, då vi åker hemifrån inatt Inger |
|
||||
|
||||
Sv: Förbindelser mellan Rafina & Pireus
Men, krångla nu inte till er resa till Naxos!
Om ni bokat er hotellrum i Rafina, då tar ni naturligtvis färja från Rafina morgonen den 5/6. Det finns inga direktbussar från Rafina till Pireus. I så fall får ni trassla er från Rafina till flygplatsen för att därifrån med buss X 96 alternativt tunnelbanan till Pireus. Betänk att ni då förutom resan till flygplatsen har bussresan till Pireus på 1 tim 30 minuter. Då måste ni ju starta från Rafina före klockan fyra på morgonen. Det är ju helt befängt. Arne |
|
|||
|
|||
Tack för ditt svar. Du har rätt! jag har kollat turerna och det var inte enkelt att åka buss mellan Rafina och Pireus!
Vad jag kan se så kan vi ta Sea Jets från Rafina till Paros och sen därifrån till Naxos. Vet du om det finns andra färjor som inte finns att hitta på nätet? Blue ferries verkar inte avgå från Rafina riktigt ännu. Mvh Inger |
|
||||
|
||||
Blue Star Ferries utgår aldrig från Rafina, skall man ta dem så är det Piraeus som gäller.
|
|
|||
|
|||
Ok, tack, för svar! då blir det Sea Jet från Rafina.
|
|
||||
|
||||
Citat:
önskar zakka |
|
|||
|
|||
Tack! nu kan livet bara bli bättre, känns det som!!
|
|
|