Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-06-02, 20:33
para polis avatar
para poli para poli är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2008
Standard Är det konstigt man längtar bort?

Det är den andra dagen på sommarmånaden juni. En gång i tiden när jag var skattskriven i Skåne, var maj den första sommarmånaden. Den sanningen har jag med 20 år i Norrlands huvudstad Gävle, tvingats förpassa till sopkorgen. Men som det ser ut just idag, klimathot och växthuseffekt till trots, har jag då aldrig varit med om maken till.
Det är halv storm, 6 grader vid middagstid och spöregn mest hela dagen. Ja, enligt SMHI har det fallit way över 20 mm. Tror faktiskt det var varmare på julafton...
Trots allt spirar hoppet och livsglädjen.
Jag väntar hem båda Londondöttrarna på måndag vid midnatt. Ska åka och hämta en på cityterminalen och den yngsta på Arlanda. Båda att tillbringa en vecka hemmavid för att träffa studentfirarande kompisar innan de far åt var sitt håll tillbaka till London och ett nytt jobb i Torrevieja.
Jag har fogat nya kaklet i köket idag, vilket blev en fantastiskt vacker historia, i morgon åker nya spisfläkten upp.
Ändå, detta depraverande väder, gör att man mer än någonsin, längtar till den 21 juni, dagen efter semestern börjar från mitt fantastiska arbete på en skola här i staden.
Trots allt,vädret...? Det är inte för inte man går och nynnar Lena Anderssons gamla schlagerdänga, "Är det konstigt att man längtar bort nån gång?" / Iraklia-Kimolos-Sifnos

Kram på er alla Kalimerianer
Svara med citat
Gammal 2012-06-02, 21:18
Hasse Hasse är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Är det konstigt man längtar bort?

Visserligen har Juni inte varat i 2 hela dagar ännu men sommarmånadernas intåg HAR ju faktiskt påbörjats. Jag minns en midsommarafton då det var exakt samma väder som nu fast då sprang kvicksilvret upp i fantastiska 9 (NIO) grader. Problemet var bara att det också var strömavbrott så det gick ju inte ens att rocka på stereon i tristessen.

Jag gick inte ut förrän strax före 3 i eftermiddags för att åka och handla. Hade två t-shirts, långärmat och fleeceförstärkt tunn jacka samt MÖSSA och HANDSKAR samt regnbyxor utanpå jeansen på mig enbart för att stänga ute blåsten, regnet och kylan.

MEN......nu struntar jag blankt i de yttre förutsättningarna, jag har 8 arbetsdagar till semester och vi har vår Kreta-resa bara 3 veckor bort så vad tusan spelar vädret NU för roll när vi snart har absolut sommar och njutningen så nära? Varför ha 25 grader och strålande sol när man jobbar? Jag är kontorsråtta och har bara asfalt, stress och avgaser runt omkring mig om jag efter matlådan tar mig utanför kontorets väggar en stund på lunchen.

Så inte tusan deppar jag inte

/ Hasse
Svara med citat
Gammal 2012-06-02, 21:34
para polis avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Hasse Visa inlägg
MEN......nu struntar jag blankt i de yttre förutsättningarna, jag har 8 arbetsdagar till semester och vi har vår Kreta-resa bara 3 veckor bort så vad tusan spelar vädret NU för roll

just så var andemeningen i min inlaga
Svara med citat
Gammal 2012-06-02, 21:44

Och att tillägga att Brynäs definitivt inte kommer att ta SM-guld 2013 bekommer mig inte ett dugg. De har tappat mer eller mindre alla de tongivande spelarna från i vintras, jag är själaglad över triumfen nyligen efter 13 års väntan från förra tillfället 1999. Jag trivdes på Brynäs de gånger jag var där, hade släktingar förut som bodde där. Kvartersklubbskänslan satt liksom i fasaderna när föräldrarna rattade bilen genom stadsdelen till släktgemenskapen.

Tar faktiskt med mig denna lilla glädjebägare från kall årstid in i årets bästa period, lat sommar......kommande i alla fall

/ Hasse
Svara med citat
Gammal 2012-06-02, 22:30
para polis avatar

Till din stora besvikelse ska jag säga att jag är RÖGLE trogen. Och därmed en fin vinter att se fram emot. MEN i fotboll harvar Gefle i mitt hjärta vidare mot nya framgångar. Varje poäng, varje passning i rätt riktning, varje dag utan långkalsong på Strömvallen, varje Hugo-räddning, varje konstgrässtrå... värd sin skål
Svara med citat
Gammal 2012-06-02, 22:37

Citat:
Ursprungligen postat av para poli Visa inlägg
Till din stora besvikelse ska jag säga att jag är RÖGLE trogen. Och därmed en fin vinter att se fram emot.

Åja, jag gillar alla nykomlingar i Elitserien, se bara vilken succé Växjö gjorde nu senast. Rögle har alltid varit en frisk fläkt, kaxiga på många sätt. Men Sveriges klubbishockey är ju extremt konservativ, tankar om "stängd" Elitserie har ju dryftats om och om igen. Däremot så är mina tankar om allsvensk fotboll tyvärr lika med NOLL pga min bristande insikt i hur kvalitativ serien i sig anses kontra internationell jämförelse. Att Hugo i målet är en ikon vet jag och att Gefle i fjol utförde en bragd, men årets bedrifter ser dessvärre tämligen dystra ut "so far".

/ Hasse
Svara med citat
Gammal 2012-06-02, 22:45
KRs avatar
KR KR är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2011

Fröööööölundaaaaa!
//
KR
Svara med citat
Gammal 2012-06-03, 00:59
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad

Citat:
Det är den andra dagen på sommarmånaden juni. En gång i tiden när jag var skattskriven i Skåne, var maj den första sommarmånaden. Den sanningen har jag med 20 år i Norrlands huvudstad Gävle, tvingats förpassa till sopkorgen. Men som det ser ut just idag, klimathot och växthuseffekt till trots, har jag då aldrig varit med om maken till.
Det är halv storm, 6 grader vid middagstid och spöregn mest hela dagen. Ja, enligt SMHI har det fallit way över 20 mm. Tror faktiskt det var varmare på julafton...

Kram på er alla Kalimerianer
Men du hör ju själv, inte kan Gävle vara Norrlands huvudstad, ni har ju inte ens fått snö i länet i juni I Västerbottens inland kom det visst 2-3 dm snö i fredags, lokaltidningens hemsida var fylld med glada inlägg från läsare som kunde fortsätta köra snöskooter några veckor till. Jag kan ju inte riktigt förstå mej på dem men jag lyckades inte flytta längre hemifrån än hit förra gången jag höll på så jag får väl leva med detta några år till ännu.

Mvh Janérik
Svara med citat
Gammal 2012-06-03, 11:45
para polis avatar

Hehe, skrev så där bara för att,tänkte jag, alltid retar det någon västerbottning eller medelpading
Svara med citat
Gammal 2012-06-03, 20:56
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad

Citat:
Det är den andra dagen på sommarmånaden juni. En gång i tiden när jag var skattskriven i Skåne, var maj den första sommarmånaden. Den sanningen har jag med 20 år i Norrlands huvudstad Gävle, tvingats förpassa till sopkorgen.
Här i Danmark räknar vi nog inte maj som sommarmånad även om jag tog året första svalkande, friska, underbart sköna bad i Kattegatt den 25 maj i år (16 sköna grader i havet!)! Men då hade vi ju en helt sagolik pingst med mycket varma dagar upp till pingsten - en vecka då vi njöt livet hemma i Norden, verkligen!

Marianne - med Grekland inom räckhåll!
Svara med citat
Gammal 2012-06-03, 21:52
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Citat:
Ursprungligen postat av Marianne Visa inlägg

Marianne - med Grekland inom räckhåll!
Låter härligt!

Lissi
Svara med citat
Gammal 2012-06-03, 22:02
Luckys avatar
Lucky Lucky är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2007

Citat:
Ursprungligen postat av KR Visa inlägg
Fröööööölundaaaaa!
//
KR
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:08.