![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Har nu även gått igenom äldre inlägg som handlar om Plakias (med omnejd). Erfarenheter av tavernor som ni andra har är värdefulla även om de färskaste är från i fjol. Har tagit del av taverna-tips från ett engelskt forum som gett en del info. Det tycks dock som om britter har en del udda sätt att uttrycka sina betyg av tavernor. T.ex irriteras någon person av att grekisk sallad "inte serveras med sked" på i stort sett alla tavernor i byn. För att inte tala om hur de beskriver och recenserar hotellens standard, skick och framför allt köksutrustning.
Nåja, jag ska inte generalisera, jag har förstått att tavernorna närmast vattnet verkar innehålla tvivelaktiga inslag. Några namngivna tavernor tar jag till mig särskilt. Och byar runt omkring verkar innehålla bra matställen, utflykter till t.ex Mirthios kommer att verkställas. Att byn enligt någons beskrivning kanske inte har så genuina inslag som vi "nördar" (vi som ständigt söker genuinitet i alla betänkliga former) kan tycka vara roligt att få uppleva tar jag med en nypa salt. Vänlighet och charm bland både människor och byns egen själ är viktigare. Upptäckarradarn kommer att vara trimmad, kalibrerad och ödmjuk. / Hasse ![]() |
|
|