![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Grekland
Glädje retsina evig sol kärlek längtan avslappning njutning drömlandet. Grekland - i mitt hjärta och min själ. Grekland - en evig längtan likväl Grekland - där livet får annan dimension. Grekland - där ska jag bo efter pension. Grekland - där finns ljuset, värmen, friden. Grekland - vår pärla i sommartiden. Grekland - med vatten blåare än blått. Grekland - ett andra hemland vi fått. Grekland - föremål för all vår längtan. Grekland - landet för all vår trängtan. Grekland - med vår älskade souvlaki. Grekland - med en guldgul saganaki. Grekland- med underbar musik. Grekland- glädjen gör mig rik. Grekland- så fyllt av kultur. Grekland- paradiset eller hur? Eja vore jag där! 2 juni 2001 Det är 11 år sedan detta skrevs och denna kärlek är ännu starkare idag! Inte hade mitt liv varit lika rikt utan alla dessa resor till Grekland och jag har aldrig någonstans mött sådan gästfrihet och värme som där. Jag är aldrig så glad och avslappnad under flera veckor i sträck som när jag är i Grekland ![]() Jag upplever aldrig samma lugn någon annanstans som jag gör i Grekland. JAG KAN HELT ENKELT INTE VARA UTAN GREKLAND!! ![]() Jag känner mig rådvill och maktlös inför situationen just nu men sluta åka dit? ALDRIG! Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Så sant, så sant!
![]() /Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Lissi! Att sluta åka till Grekland ... Finns inte på världskartan! Och om det är något jag är rik på, så är det greklandsresor - 40 stycken.
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Och ännu rikare blir jag i september - efter tre veckor på Tilos.
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Självklart!! Har det löst sig med biljetter?
Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Inte än, men förhoppningsvis till helgen.
![]() Nu sitter John Blund på min axel och viskar ... Säg god natt till Lissi. ![]() |
![]() |
|
|