Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-05-29, 20:09
emmaa emmaa är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2011
Standard Från chania till elafonissi

hej!
Ska resa till agii apostoli (4km från chania) i augusti och undrar om någon vet hur man smidigast åker till elafonissi? Vi kommer inte kunna hyra någon bil. Är det kanske smidigast att åka med resebolagets utflykt? Jag brukar vara lite emot såna utflykter, men det beror ju på vilket som är smidigast... Finns det kanske buss från chania? Hur lång tid tar resan?
Svara med citat
Gammal 2012-05-29, 20:43
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Från chania till elafonissi

Citat:
Ursprungligen postat av emmaa Visa inlägg
hej!
Ska resa till agii apostoli (4km från chania) i augusti och undrar om någon vet hur man smidigast åker till elafonissi? Vi kommer inte kunna hyra någon bil. Är det kanske smidigast att åka med resebolagets utflykt? Jag brukar vara lite emot såna utflykter, men det beror ju på vilket som är smidigast... Finns det kanske buss från chania? Hur lång tid tar resan?
Går en buss vid 9 på morgonen från Chania som du kan gå på i AA. Bussen går hem igen vid 16 tror jag. Tar 2 timmar. 10 E enkel resa. Halva priset jämfört med resebolagets utflykt...tror att den kostar ca 350-400 kr.

// Malin
Svara med citat
Gammal 2012-05-30, 05:50
mouche mouche är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: maj 2011

Og ikke book noe på forhånd, men avvent hvordan været er. Var der selv for en ukes tid siden og da blåste det så mye at vi dro igjen etter kort tid. Synes synd på de mange som hadde booket tur og måtte være der hele dagen, og guidene fra Apollo og andre gjorde sitt beste for å finne et sted å beskytte seg mot vinden! Nå er det jo ikke slik hver dag, men det kan blåse godt til tider på Kreta og på øyene ellers.

På fine dager er det et fantastisk sted å være, og vel verdt turen!
Svara med citat
Gammal 2012-05-31, 20:44

Hej och tack!
Det är alltid så bra att ställa frågor här för man får så goda råd och kloka svar!
Låter som det inte blir med resebolaget iaf! 10 euro är riktigt bra. Det gillar vi "fattiga" studenter! Visste inte att det kunde blåsa så mycket där. Det lät ju inte så kul. Får välja rätt dag och hoppas det inte blåser när vi är där!

Har varit på elafonissi en gång tidigare för några år sedan med min familj. Då hyrde vi bil och när vi kom fram och min kära lillebror hade badat fick han panik då där inte fanns någon dusch vid stranden. Han tyckte det kliade på hela kroppen av saltvattnet och sen åkte vi tillbaka. Lagom kul, jag var så arg eftersom jag tyckte han hade förstört hela dagen! Denna gång åker jag dit med min pojkvän och vi ska vara där en hel dag!!
Svara med citat
Gammal 2012-05-31, 20:47
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Denna gång åker jag dit med min pojkvän och vi ska vara där en hel dag!!
Svara med citat
Gammal 2012-06-07, 13:41
habs habs är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2008

Citat:
Hej och tack!
Det är alltid så bra att ställa frågor här för man får så goda råd och kloka svar!
Låter som det inte blir med resebolaget iaf! 10 euro är riktigt bra. Det gillar vi "fattiga" studenter! Visste inte att det kunde blåsa så mycket där. Det lät ju inte så kul. Får välja rätt dag och hoppas det inte blåser när vi är där!

Har varit på elafonissi en gång tidigare för några år sedan med min familj. Då hyrde vi bil och när vi kom fram och min kära lillebror hade badat fick han panik då där inte fanns någon dusch vid stranden. Han tyckte det kliade på hela kroppen av saltvattnet och sen åkte vi tillbaka. Lagom kul, jag var så arg eftersom jag tyckte han hade förstört hela dagen! Denna gång åker jag dit med min pojkvän och vi ska vara där en hel dag!!

Det finns ju duschar vid parkeringen.
Det fanns det iallafall för 2 år sedan.
Gå ut till ön och gå ut en bit på den istället för att lägga er på solstolarna så får ni lugn och ro.
Svara med citat
Gammal 2012-06-10, 17:56

Citat:
Ursprungligen postat av habs Visa inlägg
Det finns ju duschar vid parkeringen.
Det fanns det iallafall för 2 år sedan.
Gå ut till ön och gå ut en bit på den istället för att lägga er på solstolarna så får ni lugn och ro.
Jaha, vad bra. Var där för kanske 6 år sedan så antingen fanns där inga då eller så missade vi dem. Ska hälsa lillebrorsan att t.o.m han kan åka dit

Okej, låter ju bra! Annars antar jag att där är ganska mycket folk i augusti då grekerna själva har semester. Tack för tipset!
Svara med citat
Gammal 2012-06-10, 19:29
Pians avatar
Pian Pian är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2009

Det brukar vara massor av människor på Elafonissi vid den tiden. Men Falassarna stranden är nära nog lika fin och inte alls så långt att åka till, det borde gå bussar dit. Verkligen värt ett besök! Den blev nummer tre här på Kalimera av bästa stränder
Svara med citat
Gammal 2012-06-10, 20:23
Kattas avatar
Katta Katta är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006

Citat:
Ursprungligen postat av Pian Visa inlägg
Det brukar vara massor av människor på Elafonissi vid den tiden. Men Falassarna stranden är nära nog lika fin och inte alls så långt att åka till, det borde gå bussar dit. Verkligen värt ett besök! Den blev nummer tre här på Kalimera av bästa stränder
Jag håller med Pian - MASSOR av folk i augusti - MEN människan är lat och de allra flesta stannar vid solstolarna och vadar inte ut till ön.
Vi var mer eller mindre ensamma om en helt underbar liten vik hela dagen! Ju längre bort du går desto mindre folk. Vi fick en smärre shock när vi skulle tillbaka till bilen på eftermiddagen!
Var hela Kreta på denna plats undrade vi förfärat?! Och vi som haft det så fantastiskt lugnt och fridfullt hela dagen i "vår" härliga lilla vik. Men glöm för all del inte parasoll, mängder med dryck och något ätbart så ni slipper gå tillbaka för att köpa i kioskerna.

Falassarna var också ett underbart ställe! Men i vårt tycke väldigt olikt Elafonissi.
Krispigt, kristallklart vatten med härligt uppfriskande vågor. Elafonissi bjöd på varma lugna vikar, där man kunde ligga som en strandad säl hela dagen - trots att det blåste rejält när vi var där!
Men Falassarna var helt klart mycket smidigare att köra till ifrån Chaniahållet i alla fall. Supergod mat på tavernan ovanför "hängbron" ner till stranden längst bort åt höger var det också.

Balos blir det för oss nästa gång vi åker till Kreta!
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:35.