|
|||
|
|||
Måste man boka boende i Naxos i förväg?
Vi har planerat att komma till Naxos runt den 27 juni. Vi är 2 vuxna och två barn, 11 och 13 år. Måste vi boka innan? Jag har tittat en del på booking. com och ofta står det att det bara finns ett rum kvar men det är kanske ett bra sätt att få folk att boka. Eftersom vi besöker flera öar innan Naxos vill vi ha friheten att kunna åka när vi vill och helst inte boka i förväg. Det känns som att det är lite det som är grejen med att båtluffa samtidigt vill vi inte stå utan ett bra boende. Hur gör vi? Tar också gärna emot tips på bra boende.
|
|
||||
|
||||
Sv: Måste man boka boende i Naxos i förväg?
Räkna lugnt med att det står ett koppel rumsraggare på kajen då ni anländer till Naxos.
Booking.com har en fabless för att alltsomoftast flagga upp att det bara finnes ett rum kvar. Denna upplysning kan ni ta med flera nypor havssalt. Arne |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Nej, ni behöver absolut inte boka!
Ni kommer tidigt på säsongen, det är kristider - och jag tror du har rätt, booking.com får folk att boka på det sättet, men nu sitter booking.com ju inte alls på alla rum på Naxos. Jag tycker också som du, att ska man öluffa och besöka flera öar så är det just hela idéen att man har FRIHETEN att kunna improvisera under resan och stanna längre eller resa vidare allt efter hur man känner när man är där! Jätteviktigt, tycker jag! Personligen skulle jag nog inte heller åka med någon roomsare från hamnen (där får man ofta intryck av att det ligger närmre havet än det gör) utan jag skulle åka lokalbussen till Agia Anna eller Prokopios (om det är där jag vill bo) och själv leta upp ett boende som jag tycker passar. Ha en skön semester! Senast redigerad av Marianne den 2012-06-05 klockan 14:13. |
|
|||
|
|||
Håller med föregående talare. I söta,charmig Agia Anna finns ett hotell där vi har bott några gånger.Det heter Hotel Agia Anna och finns som hemsida på nätet.Bussen stannar alldeles utanför och det är några meter till stranden.Ägarna Katerina och Christos(tror jag)är mycket vänliga.Det är ett ganska stort pensionat/hotell.Deras lägenheter är enkla men med alla bekvämligheter.Vi brukar bo på bottenvåningen med trädgården utanför och roliga små katter som hälsar på.Vi brukar betala 30 euro i september.
I området finns flera bra restauranger och det är nära till de underbara stränderna,som Plaka. |
|
|||
|
|||
Tack för tips och råd. Vi har inte bestämt var på Naxos vi ska bo, Naxos stad eller vid någon av stränderna. Vilket är att föredra? Jag tar gärna emot mer tips på bra boende.
|
|
||||
|
||||
Vi är väldigt förtjusta i Agios Proskopios.
Stranden är kanon fin. Det är bra bussförbindelser till Naxos stad och det tar inte lång tid att åka. // KR |
|
||||
|
||||
Vi har varit på naxos hur många ggr som helst, både låg och högsäsong, har aldrig förbokat, tagit nån rumsraggare, ibland har vi bott i stan tex Studio Panos, eller ute i Agios Prokopios eller Agia Anna, bara att välja, det hör till resan att snacka med rumsraggarna, det är i alla fall inga problem att få ett bra boende.
Ska till Naxos i slutet av augusti, inget bokat och kommer inte att bli före, det tar vi när vi kommer. Gött. Maritha |
|
||||
|
||||
jeg ville ha bodd ved stranden... spesielt når dere reiser med bar... Så enkelt å bare gå opp på rommet om man har glemt noe, må på toalettet, hente litt kald drikke eller opp for å ta en lunsj mitt på dagen...
Bussforbindelsen inn til byen om kveldene er bra... Agia Anna og Agia Prokopios er to små "orter" som har vokst i hverandre og man bruker vel knappe 10-12 min. å gå fra ytterende på Agia Anna til ytterenden til A.P. altså spiller det ikke så stor rolle hvor dere bor. Vi bodde i øverste etasje med kjempebalkon i Agia Anna for 8 år siden... Finikas het det... og vi stortrivdes! Ia.... som snart reiser på en liten luff selv |
|
|||
|
|||
Hej,
Vår familj med tre barn båtluffade på Kykladerna förra året. Vi bodde på Naxos, Agios Prokopios i slutet av juni. Vi bokade inte och fick tag på frascht boende på Anna beach i Agios prokopios. Vi hade ett dubbelrum och ett trebäddsrum med kokvrå i markplan med utsikt mot poolen. Vi betalade 65 E för bägge rummen och trivdes jättebra. Det fanns också större rum för barnfamiljen men våra flickor 13 och 9 ville bo ensama. // T |
|
|