Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Monica Pizanias hörna

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-06-16, 17:38
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard Sa jag vardagsliv? Fel fel fel...

Här hinner jag nätt och jämnt påstå att vi inte alls roar oss hela tiden, så ringer min gode vän Dimitri och berättar att det är klart nu, planerna har gått i lås, nästa söndag ska vi ha en Stelios Kazantzidiskväll med duktiga lokala musiker.

I morgon ska jag ner till AMONI:s lokal och hämta 25 affischer och lika många biljetter. Sen kör jag en vända runt ön och sätter upp affischer på olika lämpliga ställen, ni ser, nöjeslivet börjar redan innan musikkvällen, för jag hinner träffa och prata med en massa trevligt folk under tiden. Så här, ungefär: Vad säger ni, kan jag få tejpa upp en affisch på er kioskvägg?- Ja, föralldel, vad gäller det? AMONI-arrangemang! Å, AMONI, då blir det bra. Vi kommer om vi hinner...

Ingen har nobbat mig hittills och alla lovar att plocka ner affischen efteråt så den inte hänger och skräpar. Jag sa ju att det är trevligt folk.

På utomhusteatern i Agios Pandeleimon, alltså, mellan de höga tallarna som mirakulöst nog inte brunnit upp, det är väl helgonet Pandeleimon som håller ordning på sin skog. Söndag 24 juni kl 21.30 , inträde 5 € för vuxna, 4 € för studerande. Man kan köpa öl, läsk och lite annat . Eva och jag har sytt 60 sittkuddar som vi tänker sälja, cementen är hård, och pengarna går till AMONI.
Förutom musik träffar man folk. Stjärnhimmel garanteras. Flygplanen från och till Kos ger sin egen atmosfär: lyckliga dom som kommer, stackars dom som åker iväg...
Svara med citat
Gammal 2012-06-16, 18:16
Elisalinns avatar
Elisalinn Elisalinn är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2005
Standard Sv: Sa jag vardagsliv? Fel fel fel...

Tack snälla du för alla underbara rapporter, många positiva "skriverier" från dig, jag följer dig hela tiden, utan att vara inloggad. Saknar mitt Lefkas just nu, men arbetet sätter stopp hela sommaren. Kanske September, hoppas... Lev väl.
Svara med citat
Gammal 2012-06-16, 22:12
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008

Härlig lokal stämning som man känner av dina berättelser Monica!

Masse
Svara med citat
Gammal 2012-06-17, 10:26
Rasmuss avatar
Rasmus Rasmus är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Men det är ju själva...
Härom året missade vi Arja och i år missar vi denna begivenhet med några timmar bara...
Nå, bara att tugga i sig, men lite orättvist känns det
Vi nöjer oss med att komma "hem" och få återse kära vänner och bara finnas till, på de vackraste öar som finns.
När längtan blir för svår, så kan man ju alltid skruva av locket till en av burkarna med kalymnisk oregano, ta en djup sniff och mentalt är man nere vid hamnen i Pothia. Duger som surrogat.
En vecka kvar. Ibland kan livet vara mycket, mycket gott.
Svara med citat
Gammal 2012-06-17, 10:29
Hjalta99s avatar
Hjalta99 Hjalta99 är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Hej Monica,
Befinner mig helt klart på fel ställe i världen! Hoppas att det finns nöjen kvar till vecka 38 då vi är på gång igen...!
Ha en bra söndag!

/Eva
Svara med citat
Gammal 2012-06-17, 11:34
Monica Ps avatar

Elisalinn, Masse, Hasse, Eva, synd att ni inte är här.

Just hemma igen efter att ha hämtat affischer, röstat, fikat, kört stan runt och tejpat upp affischer, druckit massor av vatten och pratat med en rad trevliga människor.
Svara med citat
Gammal 2012-06-17, 16:54
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004

Hur är stämningen bland folk denna dag?
Svara med citat
Gammal 2012-06-18, 05:38
Monica Ps avatar

Janne, folk pratade inte politik , i alla fall inte så att jag hörde. Vi har väl fått överdos. Nu idag ska jag på stan i en massa ärenden, få se om jag har någt att berätta sen.
Svara med citat
Gammal 2012-06-18, 15:23
Monica Ps avatar

Om jag tolkar stämningen rätt är det med en känsla av lättnad om också inte mer än så, som man tar emot valresultatet. Som Petros, herden här ovanför sa över kaffe, ost, oliver och bröd: Den där Tsipras blir nog bra sen han fått några år på sig i opposition så han lär sig att det inte bara är att snacka.

Jag tror att många har samma åsikt, jag i alla fall.

Sen tror jag att Pasok kommer att delas i två ideologiska stycken som vardera förfäktar att deras åsikt är den enda rätta. Påminn mig om några år att se om jag har rätt...
Svara med citat
Gammal 2012-06-19, 09:59
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av Monica P Visa inlägg
Sen tror jag att Pasok kommer att delas i två ideologiska stycken som vardera förfäktar att deras åsikt är den enda rätta. Påminn mig om några år att se om jag har rätt...
Jag lovar att påminna dig.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:51.